پیش بینی بورس هفته آینده؛ بازار نزولی نیست

کارشناس بازار سرمایه گفت:برای بازار سرمایه در هفته آینده ، بازاری مثبت همراه با افزایش ارزش معاملات را می توان پیش بینی کرد.

هادی میر علمی در گفت و گو با «صدای بورس» در خصوص اینکه وضعیت این هفته بورس چگونه سپری شد و روند هفته آتی بازار سرمایه چگونه خواهد بود گفت:در چند روز ابتدایی هفته ای که گذشت فشار فروش سنگینی را در بازارسهام شاهد بوده ایم، همچنین در روز های سه شنبه و چهارشنبه این فشار فروش جمع و بازار مثبت همراه با صف های خرید خوبی را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: با محدود کردن دامنه نوسان میزان هیجان در بازار سرمایه افزایش یافت و معمولا سهم ها در صف خرید یا صف فروش هستند و مقدارکمی از سهم ها هستند که متعادل معامله می شوند که این خود یکی از نکات منفی کاهش دامنه نوسان است چرا که نقد شوندگی بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: بازار ساز در هفته گذشته پس از اینکه بازاربه محدوده حمایتی خود رسید با انتشار اخبار مثبت و جهت دادن بازار به سمت بالا از طریق کاهش نرخ اوراق اخزا پرداخت . همچنین بحث تغییر در نرخ خوراک پالایشی ها و اخباری مبنی بر تجدید ارزیابی خودرویی ها به گوش رسید که همین اخبار باعث جمع شدن صف های فروش بازار سرمایه و تبدیل شدن به صف های خرید شد

وی در خصوص روند هفته آینده بازار سرمایه گفت: پیش بینی می شود بورس در هفته آتی با صف های خرید کار خود را آغاز خواهد کرد اما باید نکاتی را مدنظر قرارداد چرا که بازار سهام محدوده حمایتی مهم ۲ میلیون و ۱۳۰ هزار واحد از دست داده است که اگر بازار مجددا به این محدوده بازگردد احتمالا برخی از فعالان بازار سرمایه در این ناحیه شروع به عرضه سهم های خود کنند البته زمانی که شاخص کل بورس این ناحیه را لمس کرد باید بررسی کنیم که آیا بازار توانایی برگشت به کانال صعودی قبلی خود را دارد و یا صرفا یک پولبک برای ادامه ریزش خود بوده است.

میر علمی بیان کرد: اگر نرخ اوراق اخزا نیز در هفته آتی کاهشی باشد این امید را می دهدشاهد ورودپول های جدید به بورس بود همچنین قبل از انتخابات بازار یک موج امیدواری را در خود دارد و این اتفاق همراه شده است با فصل مجامع که این موج را تشدید می کند.

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: البته در شرایط کنونی بازار توانایی شکل دادن به یک موج صعودی قوی جدید را ندارد و صرفا این موج را باید به دید یک روند میان مدتی تا محدوده مقاومتی ۲میلیون ۳۰۰ هزار واحد که سقف کانال شاخص کل است در نظر داشت.درمجموع برای هفته آتی انتظار بازار مثبتی همراه با افزایش ارزش معاملات را می توان پیش بینی کرد.

کد خبر 496364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =