زمان ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری قابل تمدید نیست

سیدمحمد تقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگوی ویژه خبری، گفت: زمانِ ثبت‌نامِ داوطلبان ریاست‌جمهوری قابل تمدید نیست.

به گزارش صدای بورس،رئیس ستاد انتخابات کشور با تأکید بر اینکه زمان ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری قابل تمدید نیست، گفت: ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری از ساعت ۸ صبح فردا آغاز می‌شود و رأس ساعت ۱۸ روز ۱۴ خرداد به پایان می‌رسد.

وی افزود: ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری از ساعت ۸ صبح فردا آغاز می‌شود و رأس ساعت ۱۸ روز ۱۴ خرداد به پایان می‌رسد.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: طبق سیاست‌های کلی انتخابات که توسط رهبر انقلاب اسلامی ابلاغ شده است، شورای نگهبان موظف است شرایطی را برای ثبت‌نام کنندگان انتخابات ریاست جمهوری مشخص و شاخص‌هایی را اعلام کند.

شاهچراغی بیان کرد: این شاخص‌ها مشخص و به وزارت کشور ابلاغ شده است لذا ما براساس شرایط قانونی ابلاغی، واجدین شرایط را ثبت‌نام می‌کنیم.

وی افزود: سن واجدین شرایط باید حداقل ۴۰ سال تمام و حداکثر ۷۵ سال تمام در زمان ثبت نام باشد.

رئیس ستاد انتخابات کشور عنوان کرد: برابر قانون که از سوی شورای نگهبان ابلاغ شده است، ثبت‌نام کنندگان باید دارای سوابق مدیریتی باشند که جزئیات آن اعلام شده است.

شاهچراغی تأکید کرد: هیأت‌های اجرایی تشکیل شده و آماده ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از فردا هستیم.

وی بیان کرد: برای انتخابات ریاست جمهوری ۶۰ هزار شعبه در سراسر کشور پیش‌بینی شده است، اما با وجود شعب سیار، در ۹۰ هزار نقطه کشور رأی‌گیری انجام خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: نکته‌ای که در این انتخابات حائز اهمیت و متفاوت از انتخابات مجلس بوده، اخذ رأی از ایرانیان خارج از کشور است که در این مورد هماهنگی‌ها با وزارت خارجه صورت گرفته و مباحث آن در هیأت اجرایی نیز مطرح شده و برخی موارد لازم نیز به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

شاهچراغی در پایان تأکید کرد: ما آمادگی کامل برای اجرای انتخابات ریاست‌جمهوری داریم.

منبع : فارس

کد خبر 496404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =