سود ۵۰ ریالی فرابورس

در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فرابورس ایران با تصویب صورت‌های مالی به ازای هر سهم ۵۰ ریال سود تقسیم شد.

به گزارش صدای بورس ،مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فرابورس ایران با حضور بیش از ۶۲ درصد از سهامداران و ریاست امید قائمی برگزارشد.

محمدعلی شیرازی مدیرعامل شرکت فرابورس در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت، با اشاره به اینکه فرابورس ۸ بازار با کارکردهای مختلف دارد، گفت: سرمایه شرکت فرابورس ایران در حال حاضر یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان است.

شیرازی از رشد ۵۲ درصدی ارزش تامین مالی انجام‌شده در فرابورس به کمک ابزارهای مختلف خبر داد و با بیان اینکه طی سال گذشته، بازار نوآفرین مربوط به شرکت‌های استارتاپی راه‌اندازی شد، افزود: این بازار با استقبال خوبی همراه بود به طوری که در همان سال گذشته ۷ شرکت در این بازار پذیرش شد و تا پایان تیرماه جاری نیز اولین شرکت در این بازار عرضه اولیه خواهد شد.

وی در خصوص عملکرد مالی این شرکت نیز اظهار داشت: طی سال گذشته درآمد عملیاتی فرابورس ۴۱ درصد، سود عملیاتی ۳۰ درصد و سود خالص ۴۸ درصد رشد کرده است. ضمن آنکه ۲۵ درصد افزایش سرمایه در سال گذشته ثبت شد.

شیرازی از درج ۳۰ شرکت در بازارهای اول و دوم در سال ۱۴۰۲ با رشد ۸۸ درصدی خبر داد و افزود: همچنین عرضه اولیه و گشایش نماد ۲۶ شرکت طی سال گذشته در فرابورس انجام شد که رشد ۳۰ درصدی را ثبت کرده است.

وی در ادامه از پذیرش ۱۳ شرکت دانش‌بنیان که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۳۳۳ درصدی داشته، خبر داد و گفت: همچنین رشد ۱۵۰ درصدی در عرضه اولیه شرکت‌های دانش‌بنیان رقم خورد.

به گفته مدیرعامل فرابورس ایران در بازار تامین مالی جمعی نیز رشد بسیار خوبی ثبت شده است به‌طوری‌که سال گذشته ۲۹۶ طرح به ارزش ۳۴۵۴ میلیارد تومان تامین مالی شده و برآورد می‌شود که این عدد امسال به ۱۰ هزار میلیارد تومان برسد.

شیرازی در ادامه با تاکید بر اینکه در بخش صندوق‌های سرمایه‌گذاری، روند تعداد صندوق‌ها رو به رشد است، بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ با اضافه شدن ۲۹ صندوق، تعداد صندوق‌های فرابورسی به ۱۱۸ صندوق در ۱۴ نوع مختلف رسید.

وی در همین زمینه افزود: در سال گذشته ۱۰ صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه و خصوصی پذیرش شد که ۶۷ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل فرابورس در خصوص بازار تامین مالی جمعی در این شرکت افزود : فرابورس در سال جاری قصد ورود به بازار بدهی را در ادامه ورود به بازار توافقی دارد که این مسئله در بازارهای مالی سراسر دنیا از اهمیت بالایی برخورداراست و حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد معاملات توافقی در این بخش صورت می‌گیرد.

شیرازی به میزان رشد و منابع درآمدی این شرکت اشاره کرد و اظهار داشت:۱۱ درصد از درآمد های فرابورس ناشی از حق عضویت کارگزاران، ۵ درصد حق درج و ۴ درصد حق پذیرش در سبد درآمدی آن بوده است.

مدیرعامل شرکت فرابورس ادامه داد: درآمد شرکت دو بخش دارد؛ بخشی با حجم معاملات بالا و پایین می‌شود و بخش دیگر مربوط به درج و پذیرش است که باید با تورم رشد کند. بر این اساس این مهم در هیأت مدیره در حال بررسی است.

مدیرعامل شرکت فرابورس ایران به اهم رویداد های دوره مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۲ ؛ همچون افتتاح بازار توافقی، رونمایی از بازار نوآفرین، پذیره‌نویسی اولین صندوق بخشی صنعت دارویی بازار سرمایه اشاره کرد.

شیرازی به مهم‌ترین پروژه های سال جاری فرابورس اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی تأمین مالی جمعی ارزی از اهم پروژه‌های فرابورس در سال جاری است که در این حوزه، این شرکت تهیه رویه‌های اجرایی نظارت و بازرسی سکوها و طرح‌های تأمین مالی جمعی را در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه راه‌اندازی تأمین مالی جمعی ارزی، بازار پذیرکردن گواهی شراکت تأمین مالی جمعی (معاملات ثانویه) از پروژه‌های آتی فرابورس است.

به گفته مدیرعامل شرکت فرابورس بررسی و اقدام برای زیرساخت‌های راه‌اندازی سامانه معاملات و توسعه بازار انتشار اختیار معاملات از طریق ساختاردهی لایه‌های نظارت از برنامه‌های شرکت برای سال جاری است.

مصوبات مجمع

در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه فرابورس ایران فقط ۵ تومان (۵۰ریال) سود نقدی به ازای هر سهم تقسیم شد که تقسیم سود ۱۰ درصد معادل ۲۶ میلیارد تومان بود.

مقرر شد سود سهامداران حقیقی در اسرع وقت پرداخت گردد و نیز مجمع افزایش سرمایه ۲۵ درصدی تا پایان شهریور ماه برگزار شود. در واقع سرمایه ۱۰۵۰ میلیارد تومان به بیش از ۱۳۲۰ میلیارد تومان افزایش می یابد.

از دیگر مصوباب مجمع ،حسابرس اصلی و بازرس قانونی موسسه آزموده کاران و حسابرس علی البدل موسسه ایران مشهود تصویب شد.

۷ عضو اصلی و ۳ عضو علی البدل شرکت فرابورس انتخاب شدند.

روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار درج آگهی تصویب شد.

کد خبر 496930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =