رفع مشکل سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی

علیرضا زندیان، نماینده مجلس دوازدهم اظهار داشت: منابع تبصره ۱۸ لایحه‌ بودجه می‌تواند گره‌گشای تولید و اشتغال پایدار بوده و مشکلات سرمایه در گردش و تسهیلات مورد نیاز بنگاه‌ها را برطرف کند.

به گزارش صدای بورس، علیرضا زندیان، با اشاره به اجرای تبصره ۱۸ لایحه‌ بودجه موسوم به «تامین منابع اشتغال‌زایی و رونق تولید»، اظهار کرد: این تبصره به منظور حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی از طرق مختلف از جمله افزایش سرمایه‌گذاری، ارتقای بهره‌وری، تکمیل طرح‌های تولیدی نیمه‌تمام و احیای واحدهای تولیدی راکد، بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی موجود، استفاده از ظرفیت‌های خالی بنگاه‌های تولیدی و تکمیل زنجیره ارزش تولید، است.

نماینده مردم «بیجار» در مجلس دوازدهم تصریح کرد: همچنین منابع مالی موضوع این تبصره با تأکید بر یکپارچه‌سازی حمایت‌های دولت و بسط عدالت سرزمینی در راستای رشد و پیشرفت استان‌های کشور با اولویت طرح‌های تولید دانش‌بنیان و پیشران، تسهیلاتی را در نظر گرفته است. مطابق قانون بودجه، بخشی از این تسهیلات از منابع دولتی و بخش دیگر آن از منابع بانکی تأمین می‌شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بخش‌هایی از این تبصره اجرا شده و اما این میزان اجرا ناکافی است و دولت باید در اجرای این تبصره که تاثیرات زیادی در رونق تولید دارد، تلاش کند.

به گزارش خانه ملت،زندیان تاکید کرد: با اجرای این تبصره، مشکلات سرمایه در گردش و تسهیلاتی که بنگاه‌ها نیاز دارند برطرف می‌شود. بنابراین منابع بودجه‌ای این بخش باید به سرعت تخصیص داده شود.

کد خبر 497434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =