«تپسی» ۲۰۰ ریال سود تقسیم کرد

در پایان مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پیشگامان فن‌آوری و دانش آرامیس «تپسی»، به ازای هر سهم ۲۰ تومان سود تقسیمی معادل ۳۰درصد سود شرکت اصلی تصویب شد.

به گزارش صدای بورس،مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پیشگامان فن‌آوری و دانش آرامیس «تپسی» با حضور بیش از ۷۰ درصد سهامداران برگزارشد.

مصطفی سید حسینی، مدیرعامل شرکت پیشگامان فن آوری و دانش آرامیس در این مجمع که به منظور تصویب صورت‌های مالی دوره منتهی به پایان سال ۱۴۰۲ برگزار شد، گفت: درسال گذشته ، درآمد شرکت رشد ۶۴درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱محقق کرد و سود خالص شرکت نیز ۱۷۸درصد افزایش یافت.همچنین از لحاظ درآمد فصلی، زمستان ۱۴۰۲ بیشترین رکورد درآمدی به دست آمده و ۳۰۷ میلیارد تومان محقق شده و روند درآمد فصلی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون افزایشی بوده است.

به گفته وی از لحاظ تعداد مسافران، شرکت در سال ۱۴۰۲ به ۲۶.۶ میلیون کاربر احراز هویت شده و به ۲.۶ میلیون راننده فعال رسیده است.

سید حسینی افزود: در زمستان ۱۴۰۲ با خرید ۶۹درصدی سهام تپسی توسط هلدینگ گلرنگ ترکیب سهامداران عمده شرکت تغییر اساسی داشته است. همچنین ۷درصد سهام شرکت توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری خریده شده است.

برنامه‌های پیش روی «تپسی»

مدیرعامل تپسی به مسیر رشد تپسی در سال ۱۴۰۳ از نگاه درآمد و توسعه بازارپرداخت و گفت:از نگاه درآمدی رشد دو برابری درآمد شرکت و از نگاه توسعه بازاربه گسترش بازارهای هدف جدید از طریق ارائه سرویس‌های اقتصادی و همچنین برقراری ارتباط با کسب‌وکارهای آنلاین و آفلاین گروه گلرنگ را در دستور کار این شرکت قرار دارد.

وی از نگاه توسعه محصول بهبود مسیریاب اختصاصی برای سفیران و بهبود اپلیکیشن همچنین از نگاه رشد خدمات تمرکز بر توسعه سرویس پیک و تمرکز بر رشد کسب‌وکار تپسی گاراژ را از دیگر برنامه های این شرکت در سال جاری عنوان کرد.

درصد کمیسیون افزایش می یابد؟

مدیرعامل تپسی در پاسخ به سوال سهامداران مبنی براینکه برخلاف رقیب خود از پتانسیل اپلیکیشن استفاده نمی‌کنید. برای مثال شرکت اسنپ ویژگی‌هایی همچون تخفیف خرید و ارسال، و بار ترافیکی دارد، آیا برنامه ای برای توسعه اپلیکیشن خود دارید؟ گفت:ظرفیت‌های بالقوه زیر نظر قرار داشته و در برنامه بلندمدت شرکت وجود دارد، اما توسعه محصول زمانبر است. پروژه Golden Point در دست اجرا است و کاربر می تواند با جابه‌جایی کم سفر ارزان‌تری را تجربه کند و به زودی به اپلیکیشن اضافه می‌شود.

وی در پاسخ به سوال سهامداران در مورد استراتژی مجموعه گلرنگ در مورد سوپر اپلیکیشن چیست؟ افزود: هدف اصلی رسیدن به پتانسیل بهتر از لحاظ رقابتی و افزایش سهم از بازار است.

سید حسینی در پاسخ به سوال سهامداران در مورد امکان افزایش درصد کمیسیون تپسی افزود: از لحاظ استاندارهای جهانی می‌تواند افزایش پیدا کند، اما از لحاظ دیدگاه نهادهای ناظر ممکن نیست.

تارگت یک میلیون سفر در روز در دستور کار

مدیرعامل تپسی همچنین در پاسخ به سوال سهامداران در مورد افزایش تعداد سفر به تارگت یک میلیون سفر در روز و در مورد افزایش نرخ سال جاری در قیمت سفرها گفت: امسال برنامه دقیق برای دستیابی به تارگت یک میلیون سفر در روز در دستور کار داریم و امیدواریم تا تا پایان سال محقق شود. در خصوص افزایش نرخ قیمت سفرها باید توجه داشت شرکت نقشی در افزایش نرخ ها ندارد و بیشتر تحت تأثیر عرضه و تقاضای مسافران و سفیران است.

وی در پاسخ به سوال دیگر سهامداری مینی براینکه ریسک اصلی شرکت که مسئله بنزین است را چطور ارزیابی می‌کنید؟ اظهارداشت: در بررسی های انجام شده حدود یک ششم هزینه های راننده مربوط به سوخت است. اگر افزایش هزینه بنزین معقول باشد مشکلی پیش نخواهد آمد، اما در صورت افزایش چشمگیر تاثیرگذار خواهد بود، هرچند مارکت جایگاه خود را خواهد داشت.

مصوبات مجمع:

در پایان مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پیشگامان فن‌آوری و دانش آرامیس «تپسی»، به ازای هر سهم ۲۰ تومان سود تقسیمی معادل ۳۰درصد سود شرکت اصلی تصویب شد.

صورت‌های مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۲ به تصویب رسید.

بازرس و حسابرس مؤسسه هوشیار ممیز تعیین و روزنامه کثیرالانتشار روزنامه اطلاعات انتخاب شد.

کد خبر 497677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =