«کاوه» ۱۶۳۰ ریال سود تقسیم کرد

در مجمع عمومی عادی سالیانه فولاد کاوه جنوب کیش با تصویب صورت‌های مالی به ازای هرسهم ۱۶۳۰ ریال سود تقسیم شد.

به گزارش صدای بورس ،مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با حضور ۹۵درصدی سهامداران در حال برگزاری است.

جواد حاتمی، مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش ، با اشاره به اینکه به دلایل کاهش صادرات شرکت اشاره کرد و گفت:در سال مالی ۱۴۰۲ حدود ۲۲۶ میلیون دلار صادرات انجام شد و دلیل کاهش این عدد نسبت به سال‌های گذشته این است که عرضه ارز حاصل از صادرات محصولات شرکت در سامانه سنا باعث شد بیشتر بر بازار داخل متمرکز داشته باشیم.

وی در ادامه به ارائه گزارش شرکت در سال مالی ۱۴۰۴ پرداخت وبا بیان اینکه سهم کاوه از تولید بیلت کشور ۷.۷ درصد است، افزود: تعداد کولینگ تاورهای احیا مستقیم با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد تومان در شرکت افزایش پیدا کرد.

حاتمی تصریح کرد: در سال مالی مورد گزارش مخزن ذخیره آب ۱۷هزار متر مکعبی و ایستگاه پمپاژ با سرمایه‌گذاری ۴۶ میلیارد تومانی ساخته شده است.همچنین احداث سیلوهای ذخیره آهک با ظرفیت ۱۴۰۰ تن و سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیارد تومانی از اقدامات انجام شده در سال گذشته است.

به گفته وی افزایش ظرفیت انتقال آهن اسفنجی خط c۱۱ و c۱۵ و همچنین تزریق اکسیژن به مدول A احیا مستقیم از پروژه‌های انجام شده در سال ۱۴۰۲ در فولاد کاوه جنوب کیش است.

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، رکورد فروش ۲۲ همتی، اولین صادرکننده بیلت، بومی سازی واحد آب شیرین کن ، ارتقا «کاوه» به بازار بالاتر ، اخذ رکورد تولید ۸ ساله فولاد، چهارمین ناشر برتر بازار سرمایه ، احیای فاز سوم مدل و.... از دیگر اقدامات انجام‌شده این شرکت در سال گذشته اعلام کرد .

سیاست های توسعه ای «کاوه»

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش به پروژه مدول C کارخانه احیا مستقیم تا تاریخ ۲۳ خرداد ماه سال جاری اشاره کردو گفت: پروژه مدول C کارخانه احیا مستقیم تا اواخر خرداد ماه سال جاری، ۳۲/۳۶ درصد پیشرفت داشته است. در نظر داریم با اقدامات اصلاحی و تغییر روند مدیریت پروژه تا سه ماه آینده به روند اجرایی آن سرعت دهیم.

حاتمی به دیگر پروژه های در دست اقدام شرکت «کاوه» اشاره کرد و افزود: اجرای پروژه شارژ مکانیزه گندله ،احداث فاز دوم تصفیه خانه صنعتی که در مرحله فراخوان و انجام تشریفات مناقصه است ،احداث پروژه دفع پساب سایت شرین‌سازی از جمله پروژه های شرکت است که در دستور کار قراردارد.

مدیرعامل «کاوه» به دیگر سیاست های توسعه ای این مجتمع تولیدی،اشاره کرد و اظهارداشت: انجام‌ مطالعات بازار و اقدام جهت توسعه سبد محصول و تولید گریدهای با ارزش بالاتر و همچنین انجام پروژه‌های با ارزش افزوده بالاتر و اجرای زیرساخت و آماده سازی سایت شهید مهدوی برای استقرار پلنت‌های توسعه و تکمیل زنجیره ازدیگر برنامه های آتی شرکت است .به طوری که در سال جاری به مرحله مطالعاتی آن ورود کرده و درصدد هستیم تا سال های آینده به اجرا درآید.

ورود به حوزه معدن

حاتمی در ادامه مجمع بیان داشت: درصدد هستیم اگر بتوانیم از طریق مشارکت در مزایده، اپال را خریداری کنیم. این موضوع همچنان در دست بررسی شرکت است. با این اتفاق می‌توانیم به یکی از تولیدکنندگان گندله تبدیل شویم.

وی افزود: از دیگر برنامه شرکت ورد به حوزه معدن به ویژه سنگ آهن است که در این راستا در حال پیدا کردن معدن با ذخیره سنگ آهن بالا هستیم.

حاتمی در ادامه تصریح کرد: تکمیل پروژه فرآوری سرباره از برنامه‌های آتی شرکت است که ۲۵ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد و تاکنون ۹۰درصد پیشرفت داشته است.

برنامه «کاوه» برای قطعی برق و گاز

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش به قطعی برق و گاز در ماه هایی از سال اشاره کرد و گفت: ایجاد سرویس‌های جانبی و یوتیلیتی متمرکز به‌منظور کاهش ریسک‌های فرآیندی و استمرار تولید در ماه‌هایی که با قطعی برق و گاز مواجه هستیم، از برنامه‌های آتی کاوه است.که در این راستا در حال رایزنی برای اختصاص ظرفیت خالی نیروگاه‌های کشور به «کاوه » و همچنین در حال پیگیری احداث پست هزار مگاواتی هستیم.

وی ادامه داد : همچنین پیش راه‌اندازی و بهره‌برداری از پروژه تولید بریکت سرد و توسعه پست GIS دیگر برنامه‌های شرکت برای سال ۱۴۰۳ است.

حاتمی برنامه کاوه برای قطعی گاز نیز گفت:در حال رایزنی و مذاکره برای خرید و افزایش ظرفیت گازی با یکی از پالایشگاه‌های کشور هستیم که برای این کار نیازمند احداث مخزن نیمه LNG خواهیم بود.

مصوبات مجمع

در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه فولاد کاوه جنوب کیش با تصویب صورت‌های مالی بر اساس رای سهامداران این شرکت ، ۵۲،۱۶۰ میلیارد ریال معادل ۸۰ درصد از سود تقسیم شد و به ازای هر سهم ۱۶۳ تومان (۱۶۳۰ ریال) به سهامداران کاوه تعلق گرفت.

کد خبر 497740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =