تعریف مسیر پایدار و ثابت برای صنایع بورسی

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس گفت: باید مسیر پایدار و ثابتی برای صنایع مهم و استراتژیک بورسی تعریف شود.

به گزارش صدای بورس، مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه باید مسیر پایدار و ثابتی برای صنایع مهم و استراتژیک بورسی تعریف شود، بیان کرد: تامین مالی از بازار سرمایه باید جزو اولویت‌های دولت چهاردهم باشد.

مصطفی طاهری، با اشاره به انتظارات بازار سرمایه از دولت چهاردهم، به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، گفت: فعالان اقتصادی و همچنین سیاست‌گذاران و دولتمردان طی شرایط موجود اقتصاد و همچنین اتفاقات اخیر در بازار سرمایه به این نتیجه رسیده‌اند که برای سرمایه گذاری نیازمند به بازار سرمایه هستیم و به جای سرمایه‌گذاری در بانک‌ها، سرمایه‌ها را برای کمک به رشد و رونق تولید به سمت بازار سرمایه هدایت کنیم.

این نماینده مجلس دوازدهم با تاکید بر این که تامین مالی از بازار سرمایه باید جزو اولویت‌های دولت چهاردهم باشد، افزود: کلیدی‌ترین و مهمترین راهکار تحقق این هدف، جذب اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار است چرا که طی اتفاقات سال ۹۹، اعتماد اکثر سرمایه‌گذاران نسبت به بازار از دست رفته و یا کمرنگ شده است که برای التیام این آسیب، باید راهکارهای جذب اعتماد مورد بررسی قرار گیرد.

طاهری در ادامه بازگشت اعتماد به بازار سرمایه را مهم خواند و اظهار داشت: برطرف کردن ریسک سیستماتیک و سیاسی از بازار، تأمین نقدینگی از بازار، اجرای دستورالعمل حاکمیت شرکتی و ایجاد مشوق‌های سرمایه‌گذاری از جمله سیاست‌هایی است که برای بازار سرمایه مفید است و باعث اعتماد بیشتر خواهد شد.

وی همچنین گفت: شرط اصلی ایجاد اعتماد و اطمینان در بین سهامداران بازار سرمایه، پیش‌بینی پذیر کردن اقتصاد و داشتن برنامه‌ای منسجم برای توسعه و غلبه بر ناترازی‌ها و چالش‌های اقتصادی است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: تا زمانی که بی‌ثباتی در نرخ ارز و قیمت مواد اولیه و تصمیمات سلیقه‌ای و قیمت‌گذاری دستوری برطرف نشود سرمایه‌گذار نمی‌تواند در بازار سرمایه مشارکت و سرمایه‌گذاری کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس به برخی مشکلات صنایع مهم بورسی اشاره کرد و گفت: اتخاذ تصمیمات یک شبه درباره نرخ مالیات، نرخ خوراک و … برای صنایع بسیار خطرناک است و چالش‌هایی را در بحث سود شرکت‌ها ایجاد خواهد کرد بنابراین، به همین منظور باید مسیر پایدار و ثابتی را برای صنایع مهم و استراتژیک در دولت چهاردهم تعریف کرد تا اتفاقات موجود برای صنایع قابل پیش بینی باشد.

طاهری خاطرنشان کرد: پیش‌بینی پذیر بودن اقتصاد نه تنها به شرکت‌های بورسی و سهام آسیب نخواهد زد بلکه روند اعتماد و جذب سرمایه‌گذاری در بازار را رشد خواهد داد و این به نفع اقتصاد و دست یابی به رشد ۸ درصدی اقتصاد است.

منبع: سنا

کد خبر 497817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =