کشاورزان ۱۲ استان در خطر بارش شدید باران

سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کشور تا شنبه هفته‌ آینده برای کشاورزان ۱۲ استان هشدار سطح نارنجی آسیب به محصولات صادر کرد.

به گزارش صدای بورس، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی سه‌شنبه و چهارشنبه در برخی نقاط استان‌های اردبیل آذربایجان غربی و شرقی، زنجان،گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز،‌ تهران و سمنان رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

پنجشنبه و جمعه در استان‌های ساحلی خزر برخی نقاط استان‌های کردستان، زنجان، قزوین، خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و سمنان بارش خواهیم داشت.

لازم به ذکر است از بعدازظهر چهارشنبه و روز پنجشنبه تشدید بارش و کاهش محسوس دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل روی خواهد داد. شنبه هفته آینده نیز در ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود. تا روز جمعه در شمال شرق، شرق بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در روز سه شنبه پدیده باد و گردوخاک در استان خوزستان دور از انتظار نیست. از اواخر چهارشنبه و روز پنجشنبه خلیج فارس و دریای خزر مواج می‌شوند.

منبع: تسنیم

کد خبر 498034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =