۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳
در مجمع «کگل» چه گذشت؟

در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعتی و معدنی گل گهر با تصویب صورت های مالی ، به ازای هر سهم ۳۸ تومان سود تخصیص داده شد.

به گزارش صدای بورس، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعتی و معدنی گل گهر با حضور سهامدارن برگزارشد.

ایمان عتیقی مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در این مجمع با بیان اینکه برای تأمین خوراک در حال انعقاد قرارداد ۲۰ ساله با گهر زمین هستیم، گفت: در سال گذشته حدود ١١.۵ میلیون تن کنسانتره و ١٢ میلیون تن گندله در مجموعه گل گهرتولید شد که به ترتیب ۱۳ درصد و ۲۳ درصد رشد نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان می دهد.

وی ادامه داد: ٣.٩میلیون تن تولید آهن اسفنجی تولید شده که رشد ٢٢درصدی داشته است. در تولید آهن اسنفجی رتبه دوم و در تولید شمش فولاد رتبه دهم کشور در اختیار مجموعه گل گهر است .

عتیقی از اهداف شرکت می توان به ۸۲ میلیون تن باطل برداری، ۱۱ میلیون تن استخراج،افزایش تولید، اشاره کرد. همچنین اکتشافات در منطقه گل گهر، تکمیل زنجیره تولید فولاد، تنوع بخشی در کسب و کار، توسعه معدنکاری، توسعه زیر ساخت های انرژی و توسعه زیر ساخت مدیریت از برنامه‌های توسعه‌ای در دست اجرا این شرکت است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر افزود: در سال گذشته فروش محصولات با رشد ٨درصدی به ١۴.٣٠٠ میلیون تن رسیده است. ٩۵درصد فروش داخلی است و ۵ درصد فروش صادراتی بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۱۸ درصدی را به ثبت رسانده است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر گفت: در سال گذشته ، ۶۸ هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی، ۱۹ هزار میلیارد تومان سود ناخالص و ۱۸ میلیارد تومان سود خالص کسب شده است.

وی با بیان اینکه معدن سیاه جنگل یکی از پهنه‌هایی بوده که در سه سال اخیر شناسایی شده است، گفت: معدن طلا سیاه جنگل در سیستان و بلوچستان قرار دارد و برای استحصال طلا مزایده‌ برگزار شده است و امیدواریم ظرف دو سال آینده به تولید طلا برسد.

صادرات ١.۵ میلیون تنی محصول ورق

عتیقی در ادامه مجمع اظهارداشت: تمامی معادن کشور درگیر حق انتفاع هستند و این موضوع آسیب جدی به شرکت‌های معدنی زده است و شرکت گل گهر نیز از این موضوع مستثنی نیست برهمین اساس بالغ بر ١٢ جلسه در مجلس برگزار کرده ایم . این قانون در بودجه تصویب شده و ما ناچار به پرداخت هستیم.

وی ادامه داد: در راستای اجرای پروژه‌ها، توانسته ایم پرداخت حق انتفاع را به تأخیر بیاندازیم. خوشبختانه کاهش قسمتی از این حق انتفاع برای سال مالی آتی پذیرفته شده است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر افزود: بیشترین حاشیه سود در شرکت توسعه و آهن فولاد ٣ میلیون تنی ورق است و برهمین اساس تقسیم سود را به حداقل رساندیم تا این شرکت زودتر به تولید برسد.

عتیقی در خصوص پیش بینی سود شرکت گفت: در صورتی که توسعه آهن و فولاد به تولید ٣ میلیون تنی برسد، ۶٠ همت فروش پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: در خصوص عرضه شرکت توسعه آهن گل گهر به بازار سهام تصویب شده و در جریان است. ظرف یک سال تا ١۵ ماه آینده و زمانی که بازار وضعیت مناسبی داشته باشد، عرضه می‌شود. امیدنامه آن تهیه و بارگذاری شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر مذاکرات برای صادرات یک تا ١.۵ میلیون تن محصول ورق در جریان است. پیش‌بینی می‌کنیم که این واحد درسال ١۴٠۶ به ظرفیت کامل برسد .

تجدید ارزیابی نداریم

وی در خصوص برنامه تجدید ارزیابی افزود: تجدید ارزیابی درآمد غیر عملیاتی است وبرای سهامدار نفعی ندارد.اما این موضوع را در دست بررسی و پیگیری قرار داده ایم

عتیقی در ادامه تصریح کرد: در راستای پایداری سودآوری، برنامه مدون برای دیجیتال شدن و هوش مصنوعی داریم. پروژه‌ها به اقتضای سودآوری بررسی می‌شوند. ۵۴ پروژه در دست اقدام استکه نقشه راه این امر به زودی منتشر می‌شود.

مصوبات مجمع:

در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعتی و معدنی گل گهر با تصویب صورت‌های مالی به‌ ازای هر سهم ٣٨٠ ریال سود تقسیم شد.

موسسه حسابرسی هشیار بهمند به عنوان حسابرس اصلی تعیین و روزنامه اطلاعات و دنیای اقتصاد روزنامه کثیرالانتشار انتخاب شد.

کد خبر 498120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =