تنوعی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در «تنوین»

تنوین با بیش از ۱۵ سال سابقه، بیش از ۸۵ هزار مشتری دارد و در کنار ارائه خدمات تأمین مالی و ارزش‌گذاری، در حال حاضر مدیریت ۱۱ صندوق سرمایه‌گذاری متنوع را نیز برعهده دارد که در ادامه ضمن معرفی این صندوق‌ها مروری بر عملکرد آن‌ها نیز خواهیم داشت.

به گزارش صدای بورس،گروه تأمین سرمایه نوین، نخستین بانک سرمایه‌گذاری فعال در کشور است که در سال ۱۳۸۴ تأسیس و پس از دریافت مجوزهای لازم در سال ۱۳۸۷ به عنوان یکی از نهادهای بازار سرمایه آغاز به کار کرد. تنوین با بیش از ۱۵ سال سابقه، بیش از ۸۵ هزار مشتری دارد و در کنار ارائه خدمات تأمین مالی و ارزش‌گذاری، در حال حاضر مدیریت ۱۱ صندوق سرمایه‌گذاری متنوع را نیز برعهده دارد که در ادامه ضمن معرفی این صندوق‌ها مروری بر عملکرد آن‌ها نیز خواهیم داشت.

درآمد ثابت‌ها؛ پیشنهادی برای ریسک‌گریزان
۵ صندوق از ۱۱ صندوق این شرکت در گروه صندوق‌های با درآمد ثابت مشغول به فعالیت هستند. «یکم ایرانیان»، «فرازاندیش نوین» و «آتیه نوین» سه صندوق قدیمی و پرسابقه بازار هستند که با ترکیب دارایی نسبتاً مشابه و متعادل میان سپرده بانکی و اوراق بدهی، با کسب حدود ۲۴ درصد بازدهی در یک‌سال اخیر عملکرد خوبی داشته‌اند. صندوق آتیه نوین همچنین با خالص ارزش دارایی‌های حدود ۱۰۸ هزار میلیارد ریالی بزرگ‌ترین صندوق این مجموعه است. صندوق «نهال سرمایه ایرانیان» که با نماد «نهال» در بورس قابل معامله است، با تجربه رشدی ۳۲۵ درصدی در خالص ارزش دارایی‌های خود طی ۱۲ ماه اخیر، بازدهی سالانه ۵۶/۲۶ درصدی (۳۰ درصد بازدهی موثر) را به ثبت رسانده است. صندوق «ارمغان ایرانیان» که جوان‌ترین صندوق با درآمد ثابت این شرکت است، با مدیریت بهتر دارایی‌ها، حدود ۵۶/۲۶ درصد بازدهی سالانه (۳۰ درصد بازدهی موثر) محقق ساخته است که این رقم نسبت به عملکرد بسیاری از رقیبان بهتر بوده است.

سهامی‌ها؛ پیشنهادی برای ریسک‌پذیران
اسفندماه ۱۳۸۸ نخستین صندوق سهامی مجموعه با نام «نوین پایدار» آغاز به کار کرد. مدیران صندوق در بین گروه‌های مختلف سهامی، توجه ویژه‌ای به «فلزات اساسی»، «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «شرکت‌های چندرشته‌ای» داشته‌اند. در شرایطی که بازدهی سالانه بازار حدود ۶- درصد است، این صندوق با کم‌تر از ۲ درصد کاهش، عملکرد بهتری داشته است. «میعاد ایرانیان» دومین صندوق سهامی مجموعه است که در این شرایط سخت بازار سرمایه، با مدیریت دارایی کم‌ریسک‌تر و اختصاص سهمی ۱۰ درصدی به سپرده بانکی، عملاً در نقطه سربه‌سر نسبت به سال گذشته است و متحمل زیان نشده است. صندوق «پالایشی یکم» در مجموع نوسانات خود از آذرماه ۱۳۹۹ تاکنون، ۷۸ درصد بازدهی داشته و در بازه یک‌ساله کاهش ارزش ۴ درصدی را تجربه کرده است.

صندوق مختلط با ریسک متوسط
صندوق سپهر اندیشه نوین در بهمن‌ماه ۱۳۹۲ و در گروه صندوق‌های مختلط آغاز به کار کرد. بازار سهام و بازار بدهی به ترتیب به ۴۴ و ۳۱ درصد سهم، بخش عمده سبد دارایی این صندوق را تشکیل می‌دهند. این صندوق مختلط در یک‌سال اخیر بازدهی ۱۳ درصدی داشته و در افق بلندمدت نیز طی حدود ۱۰ سال فعالیت ۱۸۴۱ درصد سود عاید سرمایه‌گذاران کرده است.
در جدول مشروح عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری تأمین سرمایه نوین را مشاهده می‌کنید.

تنوعی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در «تنوین»

شماره ۵۴۶ هفته نامه اطلاعات بورس

کد خبر 498145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =