۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵
فولادی‌ها به‌دنبال راهکار

همیشه تیرماه زمان اعلام شده برای قطع برق بود اما با توجه به شرایط غیرمنتظره‌ای که از لحاظ موج گرما رخ داده، این قطعی‌ها زودتر از موعد پیش آمد و از اواسط خردادماه قطعی برق ایجاد شد.

همیشه تیرماه زمان اعلام شده برای قطع برق بود اما با توجه به شرایط غیرمنتظره‌ای که از لحاظ موج گرما رخ داده، این قطعی‌ها زودتر از موعد پیش آمد و از اواسط خردادماه قطعی برق ایجاد شد. با توجه به اینکه قطع برق سهم قابل توجهی از سود شرکت‌ها را کم می‌کند، مجموعه‌های فولادی با چالش‌های متعددی روبه‌رو می‌شوند. بنابراین، این موضوع باید به صورت جمعی پیگیری شود که در حال حاضر شرکت‌های فولادی‌ برای رسیدن به یک مطالبه‌گری واحد تلاش می‌کنند تا این بحران کمبود انرژی و قطعی‌ها به پایان برسد.
شرکت ایمیدرو به نمایندگی از شرکت‌های فولادی مباحثی را جمع‌بندی کرده است که در هفته‌های آتی جلساتی با وزارت نیرو برگزار خواهد کرد تا مشکل قطع برق که مهمترین چالش فولادی‌هاست را بررسی کنیم. با اینکه محدودیت‌هایی در بخش صنعت وجود دارد، آن هم به دلیل مصارف خانگی، اما باید به بخش صنعت نیز توجه داشت چرا که این بخش، بخش مولد جامعه و در اکثر کشورها نیز اولویت است؛ با توجه به محدودیت‌های موجود بهتر است این قطع برق در بین بخش صنعتی و مصارف خانگی تقسیم شود تا صنعت نیز بتواند تولید خود را به صورت مستمر داشته باشد.
با توجه به اینکه صنعت یک مولد سودآور است، باید مورد توجه قرار گیرد. وزارت نیرو اجازه راه اندازی نیروگاه را به شرکت‌های فولادی داده است و شرکت‌ها نیز در تلاش هستند تا حداقل برای حل مشکل برق نیروگاهی را تاسیس کنند.
شرکت فولاد کاوه جنوب پیگیری‌های لازم برای تامین برق از محل نیروگاه‌های تجدیدپذیر انجام می‌دهد که در حال حاضر نیز با شرکت برق انرژی صبا صحبت‌هایی برای تامین برق مورد نیاز شده است. با توجه به محدودیت‌ها لازم است که از انرژی‌های تجدیدپذیر برای تامین برق استفاده کنیم. شرکت‌های تولیدی مبنا را بر این قرار داده‌اند که این قطعی‌ها مستمر خواهد بود و برای تولید باید از جایگزین‌ها استفاده کرد. در حال حاضر نیز با یک مدل سرمایه‌گذاری به دنبال استمرار در تولید و سوددهی هستیم. استمرار قطعی انرژی نباید صنعت تولید را به خطر بیندازد و بهتر است که از جایگزین‌ها برای استمرار در تولید استفاده کنیم.
درحال حاضر شرکت به دنبال این است که با نیروگاه صبای برق قراردادی تنظیم کند تا مشکل قطعی در تابستان برای این شرکت برطرف شود اما تا به امروز که تعطیلی باعث شده تا مشکلات زیادی برای صنعت فولاد به وجود آید.

  • جواد حاتمی - مدیرعامل فولاد کاوه جنوب کیش
کد خبر 498365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =