«بوعلی» چقدر سود تقسیم کرد؟

در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی بوعلی سینا به ازای هر سهم ۷۰۰ تومان سود نقدی تقسیم شد.

به گزارش صدای بورس، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با حضور بیش از ٩٢درصدی سهامداران برگزارشد.

سید محمد احمدزاده مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا گفت: پتروشیمی بوعلی سینا در سال مالی ۱۴۰۲ بالغ بر ۵۳ همت درآمد عملیاتی به ثبت رساند که نسبت به مدت مشابه قبل خود به میزان ۹درصد افزایش داشت.

وی افزود: سود عملیاتی شرکت با ۱۱ همت ۴۳ درصد رشد داشت و سود خالص هم با ۱۰ همت رشد ۲۷ درصدی را ثبت کرد همچنین تولید ۲ میلیون تن محصول معادل ۱۱۰ درصد ظرفیت و فروش ۲ میلیون تن محصول از اهم دستاوردهای پتروشیمی بوعلی سینا است.

افزایش ۵۰ میلیون دلاری درآمد سالانه

احمدزاده در ادامه مجمع عمومی عادی سالیانه بوعلی از اقدامات صورت گرفته این شرکت در خصوص نیروی انسانی وهمچنین افزایش تولید و جلوگیری از هدر رفت منابع؛ مدیرعامل شرکت بوعلی سینا از کاهش ۳ درصدی هدر رفت و افزایش ۵۰ میلیون دلاری درآمد سالانه گفت.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا همچنین در گزارش خود در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت ،در خصوص شرایط خوراک شرکت توضیحاتی را ارائه کرد و بیان داشت :شرکت خود را متعهد به تامین خوراک برای مجموعه از داخل و با خارج از کشور میداند. ما تهدید عدم وجود خوراک ثابت را به فرصتی تبدیل کرده‌ایم همچنین در پی خریداری منابع با قیمت و شرایط مناسب تر هستیم.

وی با بیان اینکه هزینه‌های عمده این شرکت ناشی از نرخ خوراک و هزینه‌های لجستیک است درخصوص نرخ خوراک گفت: به‌طور مداوم از طریق هلدینگ در حال رایزنی هستیم تا قیمت‌های واقعی‌تری با ضریب ۹۵صدم برای خوراک تعیین کنیم.

احمد زاده ادامه داد: تأمین ۲۰۰هزار تن خوراک واحدهای میانی با کشتی جهت جلوگیری از توقف تولید یکی دیگر از اقدامات مهم مجموعه بوعلی است.

تحقق رشد فروش داخلی و صادرات

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا اظهارداشت: درصد مقداری فروش داخلی و صادراتی شرکت در سال نشان‌دهنده آن است که، ۳۷ درصد صادراتی و ۶۳ درصد فروش داخلی بوده است.

به گفته وی افزایش درآمد با مدیریت هزینه لجستیک موجب شد که ۲۵ میلیون دلار درآمد شرکت افزایش یابد.

احمدزاده تاکید کرد: از برنامه های شرکت این است که امسال از طریق تولید آروماتیک‌های ۱۰۰۰ دلاری، سودآوری خود را افزایش دهیم.

رشد ۱۷ درصدی درآمد دربهار

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا تکمیل و راه‌اندازی پروژه پارازایلن یکی از مهم‌ترین اقدامات شرکت پتروشیمی بوعلی اعلام کرد و افزود: از مهمترین اقدامات شرکت در سال جاری افزایش۱۷ درصد درآمد سه ماهه اول سال نسبت به دوره مشابه در سال ۱۴۰۲ بوده است.

به گفته احمد زاده ایجاد تنوع در سرمایه‌گذاری به‌منظور سودآوری و اقدام جهت خرید سهام پتروشیمی اروند و خرید سهام پتروشیمی پلیمر گچساران از اقدامات مالی این مجموعه جهت افزایش سودآوری است.

وی دلایل افزایش هزینه لجستیک در سال گذشته را تشریح کرد و افزود: افزایش ۸درصدی دلاری هزینه لجستیک، افزایش ۲۰ درصدی هزینه اجاره مخزن، افزایش ۲۵ درصدی حاصل از نرخ ارز را از دلایل افزایش هزینه لجستیک در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱دانست.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا تولید پارازایلین با قیمت بالای ۱۰۰۰ دلار،تبدیل رافینیت به ریفرمیت، تبدیل برش سبک به ریفرمیت و سرمایه گذاری را مهمترین اقدامات پیش رو در جهت سود آوری اعلام کرد.

مصوبات مجمع:

در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی بوعلی سینا پس از قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره مربوط به سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۲ و نظر حسابرس و بازرس قانونی، صورت های مالی تصویب و به پیشنهاد هیات مدیره مقرر شد ابه ازای هر سهم ۷۰۰۰ ریال معادل ۸۰ درصد برای هر سهم توزیع شود.

همچنین اعضای هیات جدید شرکت به شرح زیر انتخاب شدند:

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس

شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی

شرکت پتروشیمی نوری

شرکت مبین انرژی خلیج فارس

شرکت سرمایه گذاری استان ایلام

کد خبر 498408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =