دلایل خروج سهامداران از بازار بورس

یک کارشناس بازار سرمایه دلایل خروج سهامداران از بازار را اعلام کردند.

به گزارش صدای بورس، حسن رضایی‌پور، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بحث‌های سیاسی یکی از دلایل تشدید نگرانی سهامداران در جریان معاملات روزهای گذشته بشمار می‌رود به دنیای اقتصاد، اعلام کرد: نگرانی‌های مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری و قوت گرفتن سناریوی روی کار آمدن ترامپ در انتخابات آبان‌ ماه آمریکا موجب شدند بسیاری از سهامداران ریسک ماندن در معاملات سهام را بالا بدانند و راه خروج در پیش بگیرند.

سهامداران در سال‌های اخیر به‌ناحق متحمل زیان شده‌اند درحالی‌ که عامل اصلی چنین زیانی برخی سیاست گذاری‌های بعضا اشتباه و مبنای تصمیم‌گیری مسئولان اقتصادی است. مشخص نیست برنامه اقتصادی دولت جدید در چه مسیری حرکت خواهد کرد. علاوه بر این فضای نوسانی حاکم بر بازار جهانی در استراحت قیمت نمادهای وابسته در بورس بی‌تاثیر نبود.

در شرایط فعلی که عمده کارشناسان معتقدند بورس هنوز فاصله بسیاری تا تعادل دارد، نگرانی‌هایی نسبت به ریزش‌های هیجانی وجود دارد. از سوی دیگر با توجه به اینکه بازار ظرفیت رشد دارد و عمده سهام در کف قیمتی قرار دارند، شاخص می‌تواند از مسیر ریزش عبور ‌کند. البته این موضوع در میان‌مدت اتفاق خواهد افتاد.

برخی کارشناسان معتقدند بورس در روزهای آینده با نوسانات کمتری مواجه خواهد شد. اگر شاخص برای چند روز متوالی مثبت شود، ورود پول نیز میسر خواهد شد. شاخص در محدوده حمایتی ۲ میلیون واحدی در حال رنج‌ زدن و کف سازی است. در صورتی که جو انتخاباتی به نفع یک چهره معتدل به پایان برسد، شاخص بورس هدف ۲.۱۸ میلیون واحدی را در مرحله اول می بیند.

پس از آن نحوه برخورد دولت جدید با دلار نیما، نرخ بهره و قیمت‌گذاری محصولات شرکت‌ها می‌تواند P/E معیار را بالا ببرد و بازار ضریب بالاتری را به سود خالص شرکت‌ها نسبت می‌دهد. شاخص بورس در این صورت در محدوده ۲.۲ میلیون واحد تثبیت می شود.

منبع: بورس پرس

کد خبر 498492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =