مهم‌ترین انتظارات فعالان بازار سرمایه در دولت چهاردهم است

علیرضا زندیان، نماینده مجلس دوازدهم بیان کرد: پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد یکی از مهم‌ترین انتظارات فعالان بازار سرمایه در دولت چهاردهم است.

به گزارش صدای بورس، علیرضا زندیان، نماینده مجلس دوازدهم در ادامه افزود: زمانی که اقتصاد پیش‌بینی پذیر باشد و در چارچوب برنامه توسعه حرکت کند، سرمایه‌گذار و تولیدکننده با اطمینان خاطر نسبت به فعالیت در حوزه کاری خود اقدام کرده و چشم‌انداز بلندمدتی برای سرمایه گذاری خواهد داشت.

این نماینده مجلس توضیح داد: زمانی که اقتصاد پیش‌بینی پذیر نباشد فعال اقتصادی نمی‌تواند دورنمای روشنی از وضعیت کاری خود داشته باشد؛ در واقع توسعه تولید و رونق اقتصادی وابسته به پیش‌بینی پذیری اقتصاد است. پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد و پرهیز از تصمیمات خلق‌الساعه، در اولویت برنامه‌های رییس دولت چهاردهم باشد.

زندیان با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی اقتصادی و دستیابی به رشد ۸ درصدی اقتصاد نیازمند شفافیت و پیش‌بینی شرایط آینده است، اظهار داشت: موفقیت بخش‌ها و حوزه‌های مختلف به ویژه بازار سرمایه نیازمند برخی زیرساخت‌های بنیادی است. بنابراین، دولت چهاردهم برای تحقق این هدف می‌بایست پیش‌بینی پذیری اقتصاد و حرکت به سمت واقعیت‌ها به دور از تصمیمات خلق الساعه، را در اولویت کاری خود قرار دهد.

موتور خلق نقدینگی و تورم

نماینده مردم بیجار با اشاره به اینکه با تصویب برنامه هفتم توسعه، انتظار می‌رود دولت براساس چارچوب برنامه و سیاست‌های برنامه هفتم توسعه حرکت کند، گفت: به طور کلی برخی مباحث چون قیمت‌گذاری دستوری، تغییر ناگهانی نرخ‌ها، فاصله دلار نیمایی و بازار آزاد باعث شده شرکت‌های تولیدی با مسائل و مشکلات زیادی مواجه شوند. لذا برای دستیابی به توسعه تولید و رونق اقتصادی باید به سمت پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد حرکت کنیم.

زندیان در ادامه اظهار داشت: قانون اصلاح ساختار بانک مرکزی که در کمیسیون اقتصادی تصویب و تایید شد، نه تنها باعث می‌شود موتور خلق نقدینگی و تورم در کشور مهار شود بلکه از افزایش نرخ بهره نیز جلوگیری خواهد کرد.

حرکت به سمت صادرات

این نماینده مجلس دوازدهم تصریح کرد: در دولت چهاردهم، ارز ترجیحی باید به نفع تولیدکنندگان و کالاهای اساسی باشد.

وی با تاکید بر این که اقتصاد باید صادرات محور باشد، بیان کرد: در حوزه اقتصاد باید گام بلندی برداریم. امروز لازم است بهره‌وری منابع در همه حوزه‌ها افزایش یافته و طبق برنامه توسعه، اقدامات بنیادی در حوزه تولید صورت گیرد.

زندیان با اشاره به این که اقتصاد نیازمند تقویت نظارت‌ و کنترل‌ها در قالب برنامه توسعه است، خاطرنشان کرد: دولت چهاردهم باید از توانمندی متخصصان بازار سرمایه به خصوص در حوزه صنعت پتروشیمی بهره بگیرد.

نماینده مردم بیجار در پایان، حمایت از بخش تولید و صنعت و بازار سرمایه را نیازمند حمایت بیشتر دولتمردان خواند.

منبع: سنا

کد خبر 498702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =