بورس در انتظار سیاست‌های دولت جدید

کارشناس بازار سرمایه به دیدگاه‌های اقتصادی نهمین رئیس جمهور اشاره و تاثیرات دولت جدید بر بورس را تشریح کرد.

پیام الیاس کردی در گفت‌وگو با «صدای بورس» در رابطه چشم‌انداز بازارهای مالی در دولت چهاردهم گفت: در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری که برگزار شد، دو ایده اصلی میان کاندیداها اعم از مذاکره و عدم مذاکره به چشم می‌خورد.

وی ادامه داد: راهکارهای این دو ایده به ارتباط با دنیا و اقتصاد باز یا نگاه به ظرفیت‌های داخل کشور همراه با اقتصاد بسته مربوط می‌شود.

کارشناس بازار سرمایه افزود: با توجه به اینکه پزشکیان با اکثریت آرا رئیس جمهور شد، ظریف نیز در کابینه دولت چهارهم خواهد بود. اگر چنانچه بنا بر دلایلی در کابینه دولت قرار نگیرد، تئوری‌های فکری و ایده‌های وی احتمالا دنبال می‌شود.

الیاس کردی اظهار داشت: از صحبت‌های پزشکیان در رابطه با FATF و ارتباطش با دنیا متوجه خواهیم شد دولت جدید قصد دارد به سمت مذاکره سوق پیدا کند که این ایده و دیدگاه را مردم بیشتر استقبال می‌کنند. همچنین در مجلس دوازدهم، قالیباف رئیس مجلس صحبت‌هایی در حیطه مذاکرات مطرح کرد. به احتمال بسیار مجلس و دولتی همسو در راستای حمایت از این دیدگاه‌ها خواهیم داشت.

وی افزود: توانایی دولت برای کنترل قیمت دلار از طریق مذاکره و آزادسازی منابع کشور، کاهش میزان تخفیف صادرات نفت به چین همچنین سرمایه‌گذاری خارجی باعث کاهش قیمت ارز خواهد شد.

بورس واکنشی هیجانی و مثبت به انتخاب نهمین رئیس جمهور کشور داشت. حالا باید نگاه کنیم که بازار سرمایه بعد از این هیجان و فومو توجهی به سیاست‌های مذاکره و نرخ بهره صعودی می‌کند یا نه.

اگر دقیق‌تر بررسی کنیم، بورسی با مثبت هیجانی پیش‌یرو داریم. فعالان و سهامداران منتظرند ببینند وعده‌های پزشکیان آیا اجرا خواهد شد. چنانچه این اتفاق بیفتد، مثبت‌های این روزهای بازار سرمایه می‌تواند ادامه‌دار باشد.

دلار نیز واکنش مقطعی هیجانی خواهد داشت. همچنین به دلیل اینکه دلار محرک بازارهای مالی است، طلا و مسکن و خودرو نیز از روند رشد یا کاهش دلار تبعیت می‌کنند.

کد خبر 498866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =