آیا فدرال رزرو در نشست بعدی خود نرخ بهره را کاهش خواهد داد؟

سخنرانی رییس فدرال رزرو در کنفرانس خبری سیاست های پولی به دعوت بانک مرکزی اروپا داده ‌های ماه مه نشان داد که معیارهای فدرال رزرو برای سنجش نرخ تورم در این ماه هیچ افزایشی را تجربه نکرده است.

به گزارش صدای بورس ، سخنرانی رییس فدرال رزرو در کنفرانس خبری سیاست های پولی به دعوت بانک مرکزی اروپا داده ‌های ماه مه نشان داد که معیارهای فدرال رزرو برای سنجش نرخ تورم در این ماه هیچ افزایشی را تجربه نکرده است. لیکن در حالی که نرخ افزایش قیمت سالیانه به ۲.۶ درصد کاهش یافته، اما هنوز بالاتر از هدف ۲ درصدی بانک مرکزی است.

پاول با اشاره به اینکه انتخابات امریکا تاثیری در تصمیم گیری فدرال رزرو ندارد افزود بانک مرکزی ایالات متحده نیاز به داده‌ های بیشتری دارد تا قبل از کاهش نرخ بهره اطمینان حاصل کند که کاهش اخیر تورم، نشانگر واقعی فشارهای قیمتی است.

همچنین با اشاره به نشانه‌های قوی اقتصاد بیان کرد که زمان کافی برای بررسی دقیق تر موضوع کاهش نرخ بهره وجود دارد. وی افزود مقامات فدرال رزرو به خصوص می ‌خواهند مطمئن شوند که اولین کاهش در هزینه ‌های وام ‌گیری، آغاز یک چرخه کامل سیاست انبساطی است که نرخ‌ ها را به طور پیوسته به سطحی کاهش می‌دهد که فدرال رزرو اطمینان حاصل کند کسب و کارها و خانوار آسیب نمی بیند.

همچنین اعلام کرد که فدرال رزرو از ابتدای ماه ژوئن سرعت سیاست‌های انقباضی را کاهش خواهد داد. بدین ترتیب سرعت کاهش ترازنامه فدرال رزرو از ۶۰ میلیارد دلار در ماه به ۲۵ میلیارد دلار در ماه میرسد و عدم سرمایه گذاری مجدد اوراق سررسید شده حداکثر ۳۵ میلیارد دلار در ماه خواهد ماند. فدرال رزرو از جولای گذشته نرخ بهره را در محدوده ۵.۲۵٪ - ۵.۵٪ ثابت نگه داشته است، اما مقامات در حال بحث در خصوص زمان تسهیل سیاست پولی هستند زیرا تورم به هدف ۲٪ بانک مرکزی نزدیک می ‌شود.

سرمایه ‌گذاران انتظار دارند اولین کاهش نرخ بهره به میزان یک چهارم درصد در نشست فدرال رزرو در سپتامبر صورت پذیرد. این که فدرال رزرو در آن جدول زمانی یا زمانی دورتر اقدام به این امر ‌کند، به گزارش ‌های آتی در مورد اشتغال و تورم بستگی دارد، از جمله انتشار گزارش ماهیانه اشتغال و شاخص قیمت مصرف کننده برای ماه ژوئن.

منبع : سبدگردان کوروش

کد خبر 498882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =