بن بست عجیب و خطرناک انتخاب وزیر پیشنهادی کار!

در حالی که رایزنی های نهایی و دقیقه نودی برای انتخاب گزینه پیشنهادی وزارت کار در جریان است، برخی اخبار حکایت از این دارد دارد که لابی های سیاسی پدرسالاران همیشه مدعی، بن بست عجیبی در تصمیم گیری نهایی ایجاد کرده است.

به گزارش صدای بورس، در حالی که رایزنی های نهایی و دقیقه نودی برای انتخاب گزینه پیشنهادی وزارت کار در جریان است، برخی اخبار حکایت از این دارد دارد که لابی های سیاسی پدرسالاران همیشه مدعی، بن بست عجیبی در تصمیم گیری نهایی ایجاد کرده است.

با در نظر گرفتن ابربحران های اقتصادی و ورشکستگی صندوق های بازنشستگی که هم اکنون وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با آن در گریبان است، تیم پزشکیان به انتخاب گزینه ای برای حل بحران تامین مالی و ناترازی زیرمجموعه های آن نزدیک شده بود.

از میان سه گزینه نهایی محمد کبیری، احمد میدری و سید کامل تقوی نژاد، تیم پزشکیان در جمع بندی خود به این نتیجه رسیده بود که تقوی نژاد به عنوان مدیر خلق درآمد و تامین مالی و با کارنامه موفق معاونت وزارت کار، وزارت اقتصاد و وزارت بهداشت، مدیریت بنگاه های بزرگ اقتصادی، مدیریت بانک سپه و سازمان مالیاتی، مناسب ترین گزینه برای این وزارتخانه است.

با این حال شنیده های تازه حاکی از این است که در روزهای اخیر لابی های سنگین سیاسی پدرسالاران، سرنوشت این وزارتخانه حیاتی و مستعد ابرچالش ها و بحران های کارگری و بازنشستگی را تحت تاثیر قرار داده و تصمیمات خطرناکی برای آن در جریان است.

مسعود پزشکیان باید تصمیم بگیرد که عنان این وزارتخانه بحرانی که طی سه سال اخیر سه وزیر متفاوت تجربه کرده است را به تئوریسین ها و افراد فاقد تجربه کار واگذار کند یا به مدیر خلق درآمد، تامین مالی و رفاه اجتماعی؟

*سوابق مدیریتی، سن و تحصیلات سه گزینه مطرح وزارت کار با ابر بحران های ناترازی مالی صندوق های بازنشستگی*

*احمد میدری*
سوابق: معاون وزیر کار - نماینده مجلس
تحصیلات: دکتری اقتصاد
سن: ۶۱ سال

*سید کامل تقوی نژاد*
سوابق: معاون وزیر کار - معاون وزیر اقتصاد - معاون وزیر بهداشت - رئیس سازمان مالیاتی - مدیرعامل بانک سپه - عضو کمیسیون شورای تامین اجتماعی، شورای عالی اشتغال و شورای پول و اعتبار
تحصیلات: دکتری سیاستگذاری عمومی
سن: ۵۹ سال

*محمد کبیری*
سوابق: معاون وزیر کار
تحصیلات: لیسانس اقتصاد
سن: ۳۶ سال

کد خبر 501223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =