مهمترین برنامه «وپارس» چیست؟ /پرداخت ۸ همت وام قرض الحسنه

مدیر عامل بانک پارسیان از پرداخت ۸ هزار میلیارد تومان قرض الحسنه خبرداد وگفت: اولین و مهمترین برنامه بانک خروج از بنگاه داری است.

به گزارش صدای بورس، جواد شکر خواه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ۸ همت وام قرض الحسنه در تمام شعبات گسترده این بانک در ۳۱ استان و در طول یکسال پرداخت شده است، گفت: اولین و مهمترین بخشی که توانستیم به مردم خدمات خوب ارائه کنیم، بخش قرض الحسنه است. صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان در سال گذشته بیش از ۸ همت تسهیلات قرض الحسنه به مردم پرداخت کرده که این تسهیلات در بخش ازدواج، فرزندآوری، اشتغالزایی و... بوده است. در هر کجا شعبه بانک پارسیان وجود داشته مردم از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: توزیع استانی و نوبت دهی تسهیلات نیز، سامانه‌های اینترنتی است که بانک مرکزی ساماندهی کرده و ما نقشی در آن نداریم. ما فقط تامین مالی و خدمات رسانی انجام می‌دهیم. فکر نمی‌کنیم در بانک‌های خصوصی بانکی باشد که در این اندازه در حوزه قرض الحسنه فعالیت کرده باشد. حتی در بانک‌های دولتی ما جزو دو، سه بانک اول هستیم.

مدیرعامل بانک پارسیان افزود:امسال نیز در قانون برنامه و بودجه از سوی دولت بیش از ۱۰ همت تکلیف برای ما مشخص شده است و در از ابتدای سال تاکنون ما سهم این بازه زمانی را انجام دادیم. به اعتراف بسیاری از مسئولان دولتی بانک پارسیان پیشتاز در این حوزه است.

شکر خواه به برنامه سه ساله بانک در خصوص آزادسازی دارایی های غیرمولد خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا به منظور افزایش قدرت تسهیلات دهی در چارچوب قوانین و مقررات بانک مرکزی دارایی های غیرمولد بانک را برای حمایت از تولید آزادسازی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اولین و مهمترین برنامه بانک خروج از بنگاه داری است ، اظهارداشت: بنگاه داری‌های غیرمرتبط با فعالیت‌های بانکداری است. سازوکارهای این کار را فراهم کردیم و امیدوار هستیم تا پایان امسال بخش عمده آن تعیین تکلیف کنیم.

مدیر عامل بانک پارسیان در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر برنامه های این بانک برای کاهش قیمت تمام شده پول و افزایش نرخ کفایت سرمایه، اظهارداشت : با آزادسازی دارایی های غیرمولد نه تنها قیمت تمام شده پول در بانک پارسیان کاهش پیدا خواهد کرد که نسبت کفایت سرمایه بانک بهبود پیدا خواهد کرد.

شکر خواه در خصوص نحوه آزادسازی دارایی های نامولد نیز گفت: خروج از بنگاه داری مانند واگذاری سهام اوپال، بخشی از سهام پتروشیمی ها و پالایشگاه ها، فروش املاک مازاد و پیگیری قضایی وصل بدهی بدهکاران بزرگ از جمله اقدامات این بانک در چارچوب قوانین بانک مرکزی است.

وی همچنین متنوع سازی خدمات بانکی بر بستر فضای مجازی را از دیگر برنامه ای این بانک در راستای کاهش قیمت تمام شده پول در بانک پارسیان عنوان کرد و خاطر نشان کرد: توجه به هوش مصنوعی و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات برای افزایش کارایی. کاهش قیمت تمام شده پول از دیگر اقداماتی است که در همین راستا در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل بانک پارسیان گفت: در حوزه IT و فناوری اطلاعات در برنامه داریم که با توسعه برنامه‌های غیرحضور کارایی و بهره وری سیستم‌ها را افزایش دهیم. امیدوار هستیم در سال ۱۴۰۳ به سامانه مناسب تری برسیم.

شکرخواه در خصوص برنامه های این بانک در حمایت از تولید افزود: در سال گذشته برای تامین مواد اولیه با کمک بانک مرکزی و دولت یک میلیارد دلار ارز تخصیص داده شد و علاوه بر این ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش بنگاه های تولیدی تامین شد.

مدیرعامل بانک پارسیان در ادامه بر نقش این بانک در توسعه و حمایت از شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: بر اساس تاکیدات قانون برنامه توسعه زنجیره ای از خدمات متنوع و گسترده برای شرکت های دانش بنیان تعریف کرده ایم از این رو ۳۲ درصد از کل شرکت های دانش بنیان از خدمات بانکی ما بهره می شوند.

کد خبر 501389

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =