بهره‌ برداری وسنا از سامانه مدیای واحدهای گازی نیروگاه خ

گزارش افشای اطلاعات با اهمیت منتهی به سال مالی ۱۴۰۳/۱۲/۳۰(اصلاحیه) وسنا منتشر شد.

به گزارش صدای بورس، شرکت سرمایه گذاری نیروگاهی ایران سنا از بهره‌ برداری از سامانه مدیای واحدهای گازی نیروگاه خ- گروه ب منتهی به سال مالی ۱۴۰۳/۱۲/۳۰(اصلاحیه) خبر داد.

بر اساس افشای اطلاعات بااهمیت - (سایر اطلاعات بااهمیت - بهره‌برداری از سامانه مدیای واحدهای گازی نیروگاه خ- گروه ب) منتهی به سال مالی ۱۴۰۳/۱۲/۳۰(اصلاحیه) شرکت سرمایه گذاری نیروگاهی ایران سنا با نماد وسنا در بورس فعالیت دارد.

سامانه خنک‌کن هوای ورودی واحدهای گازی نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد به روش تبخیری (مدیا) با تلاش شبانه‌روزی، در تاریخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۳ و مصادف با ایام اوج مصرف برق در کشور به بهره‌برداری کامل رسید. همچنین مقدمات برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار مجری پروژه که مجوز آن در بهمن‌ماه ۱۴۰۱ از ستاد برنامه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اخذ شده بود، در بهمن و اسفند ۱۴۰۲ انجام و عملیات اجرای پروژه، از اواخر فروردین ۱۴۰۳ آغاز و طی مدت کمتر از ۴ ماه (یک ماه زودتر از برنامه زمانبندی اولیه) با سرمایه‌گذاری معادل ۱/۲ میلیون یورو، تامین، نصب و راه‌اندازی شد.

با بهره‌برداری از این سامانه، ظرفیت تولید واحدهای گازی نیروگاه خرم‌آباد در فصول گرم سال و ساعات اوج مصرف برق، بین ۲۶ تا ۳۰ مگاوات (۵/۱۱ درصد) افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود تولید سالانه نیروگاه بیش از ۳۲ میلیون کیلوات ساعت افزایش یابد. این سامانه که تماماً توسط نیروهای داخلی طراحی و ساخته شده است، شامل پمپ خانه آب خام، مخزن آب نرم ۵۰۰ متر مکعبی، سامانه رانش آب نرم، مخزن آرامش، پیش تصفیه و سیستم‌های الکتریکی و ابزار دقیق مربوطه است.

بهره‌برداری وسنا از سامانه مدیای واحدهای گازی نیروگاه خ

کد خبر 502122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =