بازدهی ۲۹ درصدی «سیناد»

شرکت سبدگردان سینا در حال حاضر، در کنار ارائه خدمات سبدگردانی اختصاصی، مدیریت سه صندوق سرمایه‌گذاری را نیز برعهده دارد که در ادامه ضمن معرفی این صندوق‌ها، مروری بر عملکرد آن‌ها خواهیم داشت.

به گزارش صدای بورس، شرکت سبدگردان سینا در سال ۱۳۹۸، توسط شرکت مادر تخصصی مالی و سرمایه‌گذاری سینا با هدف جذب و مدیریت سرمایه اشخاص حقیقی و حقوقی راه‌اندازی شد. این شرکت در حال حاضر، در کنار ارائه خدمات سبدگردانی اختصاصی، مدیریت سه صندوق سرمایه‌گذاری را نیز برعهده دارد که در ادامه ضمن معرفی این صندوق‌ها، مروری بر عملکرد آن‌ها خواهیم داشت.

صندوق‌ سرمایه‌گذاری در اوراق با درآمد ثابت سپهر سودمند سینا
سبدگردان سینا با تأسیس صندوق‌ سرمایه‌گذاری در اوراق با درآمد ثابت سپهر سودمند سینا که با نماد «سیناد» در تابلوی فرابورس قابله معامله می‌باشد، بر جذب سرمایه‌های ریسک‌گریز توجه کرده است. این صندوق با خالص ارزش دارایی‌های بیش از ۲۷ هزار میلیارد ریال، بزرگ‌ترین صندوق سبدگردان سینا است. لازم به ذکر است همواره بیش از ۹۰ درصد از منابع صندوق «سیناد» به دارایی‌های بدون ریسک، از جمله اوراق مشارکت، سپرده بانکی و سایر اوراق با درآمد ثابت تخصیص می‌یابد. براساس اعلام فیپیران، این صندوق در سال ۱۴۰۲ رتبه دوم بازدهی را کسب کرده است. شایان ذکر است با توجه به عملکرد خوب این صندوق در سال جاری و همچنین استقبال سرمایه‌گذاران، ارزش دارایی‌های تحت مدیریت این صندوق در مدت ۶ ماه بیش از ۴ برابر افزایش یافته است.

صندوق‌ سرمایه‌گذاری سهامی مشترک سینا
سبدگردان سینا به عنوان مدیر صندوق سرمایه‌گذاری سهامی مشترک سینا(صدور و ابطال)، امکان سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در سهام را برای سرمایه‌گذاران مهیا کرده است. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق با رشدی ۶۲ درصدی در سال اخیر، در محدوده ۱۲۰۰ میلیارد ریال قرار دارد. ۹۰ درصد از سبد دارایی این صندوق به بازار سهام و به خصوص گروه‌های «محصولات شیمیایی»، «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» و «محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر» اختصاص پیدا کرده است. در سال جاری، عملکرد صندوق «سیناد» در مقایسه با شاخص کل بورس عملکرد بهتری داشته است.

صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی بانک سینا
شرکت سبدگردان سینا به عنوان مدیر صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی بانک سینا جهت اجرای دستورالعمل‌های سازمان بورس و ایجاد نقدشوندگی، بازارگردانی نمادهای بورسی و فرابورسی را انجام می‌دهد. این صندوق در حال حاضر، بازارگردانی نمادهای «وسینا» (بانک سینا) و «سیناد» (صندوق سپهر سودمند سینا) را برعهده دارد.

بازدهی ۲۹ درصدی «سیناد»

شماره ۵۵۴ هفته نامه اطلاعات بورس

کد خبر 502184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =