توزیع گوشت وارداتی نتیجه ای نداشت / هرکیلو گوشت قرمز چند؟

افزایش تقاضا برای گوشت وارداتی ارزان به کاهش چشمگیر خرید گوشت از قصابی‌ها انجامیده است.

به گزارش صدای بورس، سیدمهدی میرزا امین، نائب رئیس اتحادیه تهیه و توزیع‌کنندگان گوشت گاوی تهران در ادامه افزود گفت: افزایش تقاضا برای گوشت وارداتی ارزان به کاهش چشمگیر خرید گوشت از قصابی‌ها انجامیده چون قصابی‌ها فقط گوشت تولید داخل می‌فروشند که گران‌تر از گوشت وارداتی است بنابراین تداوم این رویه به نابودی صنف قصابی می‌انجامد.

نائب رئیس اتحادیه تهیه و توزیع‌کنندگان گوشت گاوی تهران گفت: گوشت قرمز وارداتی تنها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود و صنف قصابان فقط مجاز به فروش گوشت داخل هستند، بنابراین افزایش عرضه گوشت وارداتی سبب شده خرید گوشت از قصابی‌ها به طور چشمگیری کاهش یابد زیرا گوشت وارداتی با قیمتی پایین‌تر از گوشت تولید داخل عرضه می‌شود و بخش زیادی از تقاضا را به خود جذب کرده است.

وی افزود: تداوم این رویه می‌تواند به نابودی صنف قصابی در کشور بینجامد. عرضه بالای گوشت وارداتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حالی صورت می‌گیرد که قصاب‌ها فقط گوشت می‌فروشند و از محل عرضه این کالا درآمدزایی می‌کنند اما فروشگاه‌های زنجیره‌ای علاوه بر گوشت قرمز و مرغ انواع کالاها را هم عرضه می‌کنند و از محل فروش آنها هم درآمد دارند.

میرزا امین تصریح کرد: اتحادیه این موضوع را به وزارت کشاورزی اطلاع داده اما تاکنون اقدامی برای رفع این مشکل صورت نگرفته است.

نائب رئیس اتحادیه تهیه و توزیع‌کنندگان گوشت گاوی تهران در تشریح قیمت انواع گوشت قرمز تولید داخل اظهار کرد: اکنون هر کیلو لاشه گوسفند در فروش عمده ۶۳۰ هزار تا ۶۴۰ هزار تومان قیمت دارد و قیمت هر کیلو گوشت لخم گوساله در فروش عمده ۵۵۰ هزار تومان و گوشت مخلوط گوساله در فروش عمده ۴۸۰ هزار تومان است.

وی در پاسخ به نگرانی مردم از احتمال فساد گوشت در قصابی‌ها به دلیل قطعی مکرر برق گفت: از حدود یک هفته پیش تاکنون که دیگر برق مغازه‌های قصابی در تهران قطع نمی‌شود اما اگر باز هم گرما شدت بگیرد و برق مغازه‌ها چند ساعت در برخی روزها قطع شود این اتفاق به فاسد شدن گوشت نمی‌انجامد چون یخچال‌های قصابی‌ها نسبت به یخچال‌های سوپرمارکت‌ها و شیرینی‌فروشی‌ها از قدرت بیشتری برخوردار هستند و تا دست‌کم پنج ساعت پس از قطعی برق گوشت را سرد نگه می‌دارند و حتی با وجودی که امسال گرمای هوا بیشتر از سال‌های گذشته بود مغازه‌دارها نگرانی نسبت به فساد احتمالی گوشت‌ها تا سه ساعت پس از قطعی نداشتند.

منبع:‌ ایلنا

کد خبر 502217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =