یک پیش بینی از بورس فردا /مهمترین نشانه‌های صعود

کارشناس بازار سرمایه مهمترین نشانه های بورس برای صعود را تشریح و روند بازار را برای فردا پیش بینی کرد.

هابیل خاوری در گفت‌وگو با «صدای بورس» با بیان اینکه بورس فردا روند صعودی خواهد داشت، گفت:با وجود یک تاخیر دو روزه در ارتباط با اعلام محدودیت دامنه نوسان از سوی سازمان بورس و ضربه وارد شده به سهامدارن ، باید به این نکته توجه داشت که با وجود تحولات روز های اخیر به نظر می‌رسد که ادامه محدودیت دامنه نوسان اتفاق چندان بدی برای فعالان بازار نبوده است و توانسته بخشی از هیجانات بازار را کنترل کند.

وی کابینه اقتصادی دولت چهاردهم را در حال حاضر واجد شرایط تغییر وضعیت بازار ندانست و گفت: هر چند فعالان بازار امید به تغییر شرایط و بهبود وضعیت دارند اما هنوز اعتماد لازم به تیم جدید اقتصادی شکل نگرفته است. اما این نکته حائز اهمیت است که با توجه به صحبت های دیروز وزیر اقتصاد در مورد کاهش تعداد نرخ های ارز فضای مثبتی را در گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی ایجاد کرده است و می‌تواند اثر خوبی بر کلیات بازار گذارد.

کارشناس بازار سرمایه به بررسی بحران های سالیان گذشته بورس پرداخت و گفت:باید توجه داشت بازار سرمایه به تازگی از یک بحران شدید بیرون آمده و بیش از ۳۰ مدل ریسک بیرونی در چهار سال اخیر به آن تحمیل شده است که با بررسی بیشتر آن متوجه این نکته می شویم که ظرف سه سال گذشته ۲۱ عامل بحران زا بازار سهام را تهدید کرده است.

وی افزود:اتفاقات مهم و فاندامنتالی مثل جنگ روسیه و اوکراین و اثر آن بر رشد تورم جهانی کامودیتی ها،تشدید ناترازی انرژی در حوزه تامین برق و گاز صنایع، رشد نرخ ارز در بازار آزاد ،افزایش فاصله بین نرخ دلار نیما و بازار آزاد، افزایش نرخ سود سپرده های بانکی از ۱۸ به ۲۳ درصد در زمستان ۱۴۰۱و افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها ،همه و همه باعث شده است که بورس در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ یک رشد ۵۹ درصدی را به ثبت رساند.

کارشناس بازار سرمایه در پایان روند معاملاتی تا پایان هفته را بر همین روال دانست و گفت: بازار در روزهای آینده روند آرام صعودی خود را ادامه خواهد داد.

کد خبر 502527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =