آیا منتظر کاهش قیمت طلا بمانیم؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ، ضمن ارزیابی شرایط حاکم بر بازار سکه و طلای داخلی، روند قیمتی اونس جهانی را تا پایان سال میلادی پیش‌بینی کرد.

نادر بذرافشان در گفت‌وگو با «صدای بورس» شرایط بازار را طلا را با ثبات عنوان کرد و کاهش ارزش فلز زرد را دور از پیش بینی ها دانست و گفت: بازار طلا در دو ماه گذشته به ثبات نسبی رسیده است.همچنین نوسانات در سکه بین یک میلیون تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده که بخشی از آن به علت بازار جهانی و بخش دیگر آن بازار ارز و عرضه و تقاضا بوده است.

وی افزود:کمبود تقاضا و شرایط رکود در بازار طلا از ابتدای سال بوده و در ماه محرم و صفر تشدید شده است. قیمت ها دیگر نوسان خاصی ندارد و در حال حاضر کاهش قیمت طلا دور از ذهن است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در ارتباط با تاثیر اونس طلای جهانی بر بازار داخلی طلا اظهار داشت: در صورت تغییرات در بازار های جهانی و بازار ارز به تدریج امکان نوسان در بازار داخلی وجود دارد اما احتمال کاهش ارزش طلا با توجه به ثبات دو ماه اخیر پایین است. باید توجه داشت که طبق پیش بینی های صورت گرفته برای آینده طلا تا پایان سال میلادی، افزایش برای قیمت انس طلای جهانی است و اگر این اتفاق رخ دهد بازار طلای داخلی نیز افزایش قیمت خواهد داشت.

بذرافشان ادامه داد: تقاضا در بازارطلا شرایط خوبی ندارد ، این بازار حدود ۳۰ درصد از ابتدای سال تا کنون کاهش تولید و فروش تجربه کرده است ؛ به ویژه واحد های تولیدی در ارتباط با هزینه های جاری خود دچار مشکل شده‌اند.

وی در پایان به تشریح قدرت خرید مردم و تاثیر آن بر بازار طلا گفت:مردم با توجه به این که سبد طلا جزو آخرین سبد های پس اندازی خانوار ها است، شرایط معیشتی قدرت خرید طلا را ندارند. همین نکته سبب می شود که با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر تقاضا در بازار کم باشد و حتی پایان ماه صفر هم سبب افزایش تقاضای چندانی در بازار طلا نشود.

کد خبر 502769

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =