دستور ویژه صمت برای یک معدن در سیستان و بلوچستان

وزیر صنعت، معدن و تجارت روز چهارشنبه در سفر به سیستان و بلوچستان از معدن مس جانجا در نیمروز بازدید کرد و گفت: این طرح معدنی باید با سرعت بیشتری به مرحله بهره برداری برسد.

به گزارش صدای بورس، محمد اتابک در اولین روز از سفر سه روزه به سیستان و بلوچستان در بدو ورود به زابل از معدن مس جانجا در شهرستان نیمروز بازدید کرد که در این بازدید میدانی استاندار، نمایندگان مردم زابل در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل صمت استان و شماری از مسوولان وی را همراهی کردند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مجری معدن مس جانجا، این پروژه را فعال تر کند تا معدن و احداث کارخانه ها به سرعت جلو برود.

سید محمد اتابک در حاشیه بازدید از معدن مس جانجا شهرستان نیمروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیستان و بلوچستان با وجود تمام مزیت ها، در برخی شاخص ها از میانگین کشور پایین تر است.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم از مزیت همجواری با دو کشور پرجمعیت استان یعنی پاکستان و افغانستان بهره برده و وضعیت تجارت استان را ارتقا دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه معادن سیستان و بلوچستان با وجود فعالیت و اشتغال، به ارزش افزوده اقتصادی مطلوبی نرسیدند، بنابراین امیدوارم که ارزش افزوده معادن را افزایش دهیم، گفت: در حوزه صنعت برخی امور مانده؛ پروژه‌ها در یک بازه زمانی آغاز شده، اما به نتیجه نرسیدند به پروژه‌های با درصد پیشرفت فیزیکی بالا منابع تزریق می کنیم تا به نتیجه برسند.

منبع:ایرنا

کد خبر 502991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =