۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۸
شدت تورم کاهش یافته است

یک نماینده مجلس گفت: رشد اقتصادی در ابتدای دولت سیزدهم حدود صفر درصد بود که با مجاهدت شهید رئیسی و همراهانش به حدود ۵ درصد رسید.

به گزارش صدای بورس،حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه؛ نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رشد اقتصادی در ابتدای کار دولت سیزدهم حدود صفر درصد بود و شاخص‌های مختلف اقتصادی وضعیت خوبی نداشت.


وی افزود: در سایه تلاش و مجاهدت‌های شبانه روزی و خستگی ناپذیر شهید آیت الله رئیسی و همراهانش شاهد بهبود وضعیت شاخص‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف بودیم که برآیند همه آن‌ها افزایش رشد اقتصادی کشور بود.

نماینده مجلس گفت: هرچند تحقق رشد اقتصادی و بهبود شاخص‌های اقتصادی در کشور به معنای برچیده شدن گرانی از سفره مردم نیست، اما شدت تاثیر گرانی و تورم کاهش یافته است.

آزادی‌خواه خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی نیز ثمره بهبود شاخص‌ها هم در حوزه کاهش رشد پایه پولی و هم کاهش رشد نقدینگی و در نتیجه آن کاهش تورم و همچنین افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و ایجاد رونق در حوزه تولید است.

وی تاکید کرد: طبق آمارهای منتشر شده رشد پایه پولی از حدود ۳۹ درصد به حدود ۲۱ درصد، رشد نقدینگی از ۴۰ به ۲۵ درصد و تورم مصرف‌کننده از ۴۶ به ۳۵ درصد در دولت سیزدهم کاهش یافته است.

نماینده مردم ملایر در مجلس اظهار داشت: نکته مهم اینجاست که این موفقیت‌ها در سه سال گذشته، در شرایطی محقق شد که علاوه بر مشکلات به جا مانده از عملکرد ادوار گذشته، ما سخت‌ترین شرایط امنیتی و سیاسی را در منطقه گذراندیم.

منبع:ایبنا

کد خبر 503009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =