سرمایه «فزر» چند درصد افزایش یافت؟

در مجمع فوق العاده شرکت پویا زرکان آق دره افزایش سرمایه ٨٠ درصدی از ٣،٠٠٠ میلیارد ریال به ۵،۴٠٠ میلیارد ریال مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.

به گزارش صدای بورس، مجمع فوق العاده شرکت پویا زرکان آق دره «فزر»، با حضور بیش از ۶۵ درصد سهامداران برگزارشد.

مصطفی خرم نژاد رییس هیات مدیره شرکت پویا زرکان آق دره به میزان افزایش سرمایه این شرکت اشاره کرد و گفت: میزان افزایش سرمایه از مبلغ ٣،٠٠٠ میلیارد ریال به ۵،۴٠٠ میلیارد ریال از محل سود انباشته خواهد بود. همچنین آخرین تغییرات سرمایه به سال ٩٨ بازمی‌گردد که قبل از عرضه در بورس نیز صورت گرفت. به صورت کلی هدف از افزایش سرمایه اصلاح ساختار مالی و بهره مندی از معافیت مالیاتی است.

وی عوامل ریسک افزایش سرمایه را بیان کرد و افزود: این عوامل به چند بخش مختلف تقسیم می‌شوند که می‌توان ازآن جمله به ریسک نرخ ارز، ریسک بازار، ریسک کاهش مقدار تولید، ریسک بیمه، ریسک تورم، ریسک قیمت و ریسک عوامل بین المللی و تغییر مقررات دولتی مرتبط اشاره کرد. همچنین این افزایش سرمایه از طریق صدور تعداد ٢،۴٠٠ میلیون سهم جدید ١،٠٠٠ ریالی از محل سود انباشته به میزان ٨٠ درصد خواهد بود.

خرم نژاد تاکید کرد: در صورت انجام افزایش سرمایه شرکت نیازی به اخذ تسهیلات بانکی نداشته و در این صورت نیز هزینه مالی کمتری نسبت به حالت عدم انجام افزایش سرمایه خواهد داشت و در نتیجه موجب افزایش سودآوری خواهد شد.

رییس هیات مدیره شرکت پویا زرکان آق دره به دلایل تداوم در صادرات این شرکت اشاره کرد و گفت: دلیل اینکه چرا صادرات انجام شده این است که با توجه به طلب ارزی ۴٠ میلیون دلاری می‌بایست با ارز نیمایی انجام می‌شد اما با صبوری و واردات طلا ارز را به حالت توافقی تبدیل کردیم و در حال حاضر با ارز توافقی طلا را به فروش می‌رسانیم و در راستای حفظ منافع و جلوگیری از کاهش درآمدهای ارزی از محل صادرات، به‌جای فروش ارز نیمایی، شمش وارد کردیم که ۱۰۰ درصد آن فروش رفته است.

وی خاطرنشان کرد: تنها شرکتی هستیم که می‌توانیم با مجوز بانک مرکزی در مقابل صادرات، دلار یا طلا وارد کنیم. همچنین تنها شرکتی هستیم که می‌توانیم طلا وارد کنیم. سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا فروش طلا در ایران انجام نمی‌شود؟ باید گفت چون خریدی صورت نمی‌گیرد. همچنین صورت های مالی بیانگر ۵٠ درصد صادرات و ۵٠ درصد فروش داخلی است که توازن را نیز برقرار می‌کند.

خرم نژاد به استخراج این شرکت اشاره کرد و افزود:‌ باید گفت مجموعه فزر در سال جاری تصمیم گرفت عملیات خاکی به صورت باطله برداری باشد. عملیات باطله برداری فقط برای سال جاری است. باطله برداری در سال گذشته به اندازه انجام نشد.

در پایان مجمع افزایش سرمایه ٨٠ درصدی از ٣،٠٠٠ میلیارد ریال به ۵،۴٠٠ میلیارد ریال مورد تصویب سهامداران قرار گرفت. به گفته خرم نژاد این افزایش سرمایه تا یک ماه آینده به ثبت خواهد رسید.

کد خبر 503081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =