افتتاح۶۷۷ طرح تعاونی به مناسبت هفته تعاون

در هفته تعاون امسال ۶۷۷ طرح تعاونی با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان و عضویت ۷۹ هزار نفر بهره‌برداری می‌شود و افتتاح این پروژه‌ها به ایجاد ۲۲ هزار فرصت شغلی در بخش تعاون کشور منجر خواهد شد.

به گزارش صدای بورس، همه ساله به منظور گرامیداشت هفته تعاون و تجلیل از تعاونگران کشور برنامه‌های متعددی با حضور مسئولان و مقامات بخش تعاون کشور پیش‌بینی و برگزار می‌شود که اهم برنامه‌ها و رویدادها به این شرح است: تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی و حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) که روز گذشته با حضور معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل بانک توسعه تعاون و جمعی از مدیران و کارکنان بخش تعاون کشور صورت گرفت.

حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه تهران نیز از دیگر برنامه‌ها بود که در هفته گذشته صورت گرفت. همچنین ۶۷۷ طرح تعاونی با بیش از ۱۴هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۷۹۰۰۰ عضو جدید به مناسبت هفته تعاون افتتاح خواهد شد که با افتتاح این پروژه‌ها بیش از ۲۲۰۰۰ فرصت شغلی در بخش تعاون به وجود خواهد آمد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان انرژی تجدیدپذیر و بانک توسعه تعاون با هدف ایجاد تعاونی‌های نیروگاهی و کمک به کاهش ناترازی برق در کشور از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته تعاون امسال است.

همچنین مقرر شده برای نخستین بار شرکت‌های تعاونی سرمایه‌گذاری تامین سرمایه و خطرپذیر VC با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شود که تفاهم‌نامه آن به احتمال زیاد در هفته جاری منعقد و ۲ صندوق پیش‌بینی شده در قالب شرکت تعاونی راه‌اندازی شود.

از دیگر رویدادها و برنامه‌های هفته تعاون، جشنواره تعاونی‌های برتر است که همه ساله با حضور رئیس جمهور و مسئولان و مقامات بخش تعاون و جامعه تعاونگران کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، امسال از سیزدهم تا نوزدهم شهریورماه با عنوان «هفته تعاون» نامگذاری شده است. شعار هفته تعاون امسال، «تعاونی‌ و تبلور مشارکت مردمی» است و این شعار برگرفته از فرامین مقام معظم رهبری به منظور جلب مشارکت مردم در توسعه اقتصادی است.

کد خبر 503297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =