بازدهی ۲۴ درصدی صندوق‌های تأمین سرمایه ‌بانک مسکن

شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن علاوه بر تمرکز بر ارائه خدمات تأمین مالی، در حوزه مدیریت دارایی از جمله مدیریت ۹ صندوق سرمایه‌گذاری از نوع درآمدثابت، سهامی، زمین و ساختمان و املاک و مستغلات و نیز خدمات سبدگردانی به صورت تخصصی خدمات ارائه می‌دهد.

به گزارش صدای بورس، شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن در سال ۱۳۹۳ تأسیس شده و به عنوان اولین تأمین سرمایه تخصصی کشور در حوزه مسکن، مستغلات و صنعت ساختمان، حمل و نقل و راه و شهرسازی فعالیت می‌کند. این شرکت علاوه بر تمرکز بر ارائه خدمات تأمین مالی، در حوزه مدیریت دارایی از جمله مدیریت ۹ صندوق سرمایه‌گذاری از نوع درآمدثابت، سهامی، زمین و ساختمان و املاک و مستغلات و نیز خدمات سبدگردانی به صورت تخصصی خدمات ارائه می‌دهد، که در ادامه ضمن معرفی این صندوق‌ها، مروری بر عملکرد آن‌ها خواهیم داشت.

صندوق‌های‌ با درآمد ثابت
صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک ماوا و ره‌آورد آباد مسکن: صندوق‌های مشترک مأوا و ره‌آورد آباد مسکن، دو صندوق با درآمد ثابت این مجموعه هستند. خالص ارزش دارایی‌های صندوق مشترک مأوا در سطح ۱۶۳۰۰ میلیارد ریال قرار دارد اما ره‌آورد آباد مسکن با خالص ارزش دارایی‌های بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد ریالی، بزرگ‌ترین صندوق از نوع درآمد ثابت شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن است، هر دو صندوق در ۱۲ ماه اخیر عملکرد خوبی در کسب بازدهی داشته‌اند و سود ۵/۲۴ درصدی ( ۴/۲۷ موثر) را برای سرمایه‌گذاران خود محقق ساخته‌اند.

صندوق‌ املاک و مستغلات (ETF)
صندوق مالک آتیه مسکن (نماد معاملاتی مالک آتیه): تأمین سرمایه بانک مسکن با توجه به حوزه تخصصی فعالیت خود، در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ صندوق مالک آتیه مسکن که با نماد «مالک آتیه» در بورس قابل معامله است، با سرمایه اولیه ۵۰۰ میلیارد تومان را راه‌اندازی کرد. هدف از تأسیس این صندوق ایجاد امکان سرمایه‌گذاری غیرمستقیم با هر سطحی از سرمایه در بازار مسکن برای اشخاص حقیقی و حقوقی است. با توجه به رشد فزاینده قیمت مسکن در ایران، سرمایه‌گذاران با هر میزان سرمایه‌ می‌توانند با خرید واحدهای این صندوق، بازدهی بخش مسکن را دنبال کنند.

صندوق‌های سهامی (ETF)
صندوق واسطه گری مالی یکم (نماد معاملاتی دارایکم): صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله واسطه‌گری مالی یکم در سال ۱۳۹۹ با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار (سبا) به عنوان صندوق سرمایه‌گذاری سهامی فعالیت خود را آغاز کرد. این صندوق از نوع صندوق بخشی بانک و بیمه می‌باشد و بزرگترین صندوق بخشی بازار است. حجم این صندوق در بازار سرمایه در حال حاضر بیش از ۱۴ همت می‌باشد و خالص ارزش دارایی آن بیش از ۲۴ همت است. صندوق پناه ثروت هومان (نماد معاملاتی هومان) : به تازگی و با پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری سهامی قابل معامله پناه ثروت هومان، تعداد صندوق‌های این شرکت به ۹ صندوق افزایش یافته است. پذیره‌نویسی صندوق هومان در روزهای ۳۰ و ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ برگزار شد.

صندوق‌های زمین و ساختمان (ETF)
صندوق نگین شهر ری (نماد معاملاتی نگین): این صندوق یک صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان است. موضوع فعالیت صندوق، جمع آوری وجوه از متقاضیان سرمایه‌گذاری در صندوق و ساخت پروژه ساختمانی مندرج در امیدنامه صندوق از محل وجوه یاد شده و سپس فروش واحدهای ساختمانی پروژه یادشده و در نهایت تقسیم عواید ناشی از این فعالیت بین سرمایه‌گذاران صندوق است. نماد معاملاتی این صندوق در بازار سرمایه "نگین" است. هدف از این این صندوق حفظ سرمایه، پوشش ریسک تورم و محقق ساختن بازده حقیقی در جهت افزایش ارزش سرمایه سرمایه‌گذاران است.
صندوق نسیم (نماد معاملاتی نسیم): این صندوق از نوع صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان است، هدف از تشکیل صندوق، جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و اختصاص آن به ساخت پروژه ساختمانی مندرج در امیدنامه و سپس فروش واحدهای ساختمانی پروژه و در نهایت تقسیم عواید ناشی از این فعالیت بین سرمایه‌گذاران است. ازمزیت‌های سرمایه‌گذاری در این صندوق این است که سرمایه‌گذار از سود ناشی از ساخت و فروش واحدهای ساختمانی پروژه صندوق بهره مند می‌شود. به دلیل اینکه فعالیت صندوق توسط حسابرس و متولی نظارت می‌شود، احتمال سوء استفاده از سرمایه صندوق کاهش می‌یابد. سرمایه‌گذار می‌تواند واحدهای سرمایه‌گذاری خود را در هر زمان از طریق فروش به بازارگردان یا اشخاص دیگر به نقد تبدیل کند نماد معاملاتی این صندوق "نسیم"است. لازم به ذکر است که فعالیت این صندوق به اتمام رسیده است.
صندوق مسکن نارون (نماد معاملاتی نارون) : این صندوق هم به مانند صندوق‌های نسیم و نگین است نماد معاملاتی این صندوق در بازار سرمایه "نارون" است لازم به ذکر است فعالیت این صندوق به پایان رسیده است.

صندوق بازارگردانی
صندوق هدف مسکن آتی: صندوق‌های بازارگردانی نوع تخصصی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری ویژه سرمایه‌گذاران حقوقی هستند. صندوق بازارگردانی راهکاری است برای پیشگیری از نوسانات شدید سهام گروهی از شرکت‌ها و تلاش می‌کند بازار را متعادل نگه دارد. این صندوق‌ها سعی می‌کنند مانع از ایجاد صف‌های سنگین خرید و فروش ‌شوند و کمک می‌کنند معاملات روان‌تر انجام شود. فعالیت صندوق بازارگردانی موجب می‌شود قابلیت نقدشوندگی سهم افزایش یابد. همچنین جلوی دست‌کاری قیمت سهام را می‌گیرد تا سودجویان نتوانند تعادل بازار را به نفع خود بر هم بزنند.
در جدول عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت شرکت تأمین سرمایه مسکن را مشاهده می‌کنید.

بازدهی ۲۴ درصدی صندوق‌های تأمین سرمایه ‌بانک مسکن

شماره ۵۵۶ هفته نامه اطلاعات بورس

کد خبر 503469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =