اعلام زمان برگزاری اولین مزایده املاک دولتی در دولت جدید

طبق گفته رئیس سازمان خصوصی سازی، اواخر شهریور ماه، مزایده سراسری املاک دولتی در راستای مولدسازی دارایی‌ها انجام می‌شود.

به گزارش صدای بورس، ابراهیم بازیان، رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: در راستای مولدسازی دارایی‌های دولت، استان‌ها تا پایان دولت سیزدهم ۴ هزار و ۶۰۶ ملک را شناسایی کردند. از این تعداد، ۲ هزار و ۵۵۲ ملک به تصویب هیات عالی مولدسازی رسیده، ارزش افزایی ۱ هزار ۳۹۵ ملک در حال انجام و تصویب است و ۳۵۷ ملک هم قیمتگذاری شده اند. در مجموع، ۵۹۶ مورد عرضه شده و ۲۱۳ مورد هم فروش رفته یا تهاتر شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: در اواخر شهریور نسبت به املاکی که مصوباتشان دریافت شده و ارزش افزایی و قیمت‌گذاری شده اند، مزایده سراسری ملک برگزار خواهد شد. امیدواریم از این طریق بتوانیم بخشی از اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های نیمه تمام را تامین مالی کرده و بخشی از تکالیف بودجه را نیز انجام دهیم.

گفتنی است؛ دی ۱۴۰۱ بود که با پیشنهاد رؤسای قوای سه گانه و موافقت رهبر انقلاب کمیته‌ای هفت نفره ماموریت پیدا کرد تا اموال، املاک و دارایی‌های دولت را به منظور تامین بودجه مورد نظر دولت در کمترین زمان ممکن به فروش برساند.

این هیات هفت نفره قرار است درباره دارایی‌های دولت اعم از املاک و اراضی و مستغلات را که به صورت مازاد در اختیار قوه مجریه است، تصمیم گیری کند، تا از حالت راکد خارج شده و در مسیر تامین مالی پروژه‌های نیمه تمام یا متوقف به کار گرفته شود.

منابع حاصل از مولد سازی به عنوان درآمد عمومی دولت محسوب می‌شود و پس از اعلام دستگاه اجرایی یا تشخیص وزارت امور اقتصادی و دارایی، تشکیل پرونده و طرح موضوع در کارگروه ملی و استانی، مجوز مولدسازی یا فروش برای هریک از اموال از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی صادر می‌شود.

به گفته بازیان، حدود ۴ هزار و ۵۰۰ ملک در استان‌ها به عنوان املاک مازاد شناسایی شده، که از این تعداد، ۲ هزار و ۵۰۰ ملک تائید مصوبه املاک مازاد را از هیات عالی مولدسازی دارند. سال گذشته، میزان عملکرد بانک ها، عملکرد سازمان ملی زمین و مسکن و عملکرد خزانه داری در مولدسازی، ۵۴ هزار میلیارد تومان بوده است.

منبع:‌ باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 503590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =