پایان تابستان، بورس داغ می‌شود؟/پیش بینی بازاردر مهرماه

مدیرعامل سبدگردان هیوا با اشاره به روند بورس در آخرین هفته تابستان وضعیت بازار سرمایه تا پایان مهرماه را پیش بینی کرد.

مهدی دلبری در گفت‌وگو با «صدای بورس» شرایط بورس را در اولین روز هفته بررسی کرد و گفت: امروز بر عکس انتظار عموم فعالان بازار، سهامداران نظاره گر بازار ضعیفی بودند. در ابتدا بازار وضعیت بهتری داشت و شاخص در محدوده مثبت بود اما در نهایت شاخص کل عدد منفی را نشان داد و بیشترین منفی سهم متعلق به نمادهای فولاد ، مس و شپنا بود.

وی افزود: این نکته حائز اهمیت است که شاخص هم وزن در بازار امروز مثبت بود که نشان دهنده وضعیت بد سهم های بزرگ بورسی است. بر عکس روند یک سال اخیر شاخص هم وزن در اولین روز هفته شرایط بهتری را نسبت به شاخص کل داشت که علت این امر را می‌توان تغییرات درونی سازمان بورس دانست، که قرار است در سیاست گذاری مربوط به صندوق های حمایتی تجدید نظر کنند.

مدیر عامل سبدگردان هیوا در ادامه به شایعه افزایش قیمت شیر و تاثیر آن بر سهام لبنیات و گروه های غذایی اشاره کرد و گفت:سهام های گروه های فلزی و پالایشگاهی منفی بود اما سهام بیشتر گروه های غذایی و لبنیات به علت شایعه افزایش قیمت شیر مثبت شده بود.

وی در خصوص روند نرخ بهره و تاثیر آن بر اوراق درآمد ثابت گفت: روند نرخ بهره نشان دهنده ، میانگین نرخ اوراق درآمد ثابت در حدود ۳۰ درصد است و با توجه به این نکته که قسمتی از کسری بودجه امسال را صندوق توسعه ملی تامین می کند،این امر می‌تواند باعث کاهش نرخ بهره شود.

دلبری اظهارداشت: در تیر و مرداد ماه، فروش شرکت ها ۱۰ درصد نسبت به اردیبهشت و خرداد سال جاری کاهش پیدا کرده است. با توجه به این نکته گزارش سه ماهه دوم قابل قبول نخواهد بود و بازار محتاط پیش خواهد رفت.

وی در پایان بودجه دولت را عامل مهمی در بازار سرمایه دانست و افزود: به احتمال زیاد گزارش های شهریور ماه همانند گزارش های تیر و مرداد سال جاری خواهد بود و پیش بینی می شود تا آخر مهر شرایط بازار به همین صورت ادامه پیدا کند. در نهایت باید منتظر اخبار مثبت از سمت دولت بود . قدم اول بحث بودجه دولت است و باید دید که دولت چه اقداماتی برای بازار سرمایه انجام می دهد.

کد خبر 503657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =