افزایش سرمایه «کرومیت» تصویب شد

در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا، سرمایه شرکت از ۱۵۵۰ میلیارد ریال به ۲۹۵۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

به گزارش صدای بورس، مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا با حضور بیش از۷۰درصد سهامداران برگزاری شد.

سید تورج معراجی مدیرعامل شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا، گفت: این شرکت در سال ۹۵به صورت سهامی خاص تاسیس شد و فعالیت اصلی شرکت در حوزه تولید ،اکتشاف کرومیت و منگنز است.

وی ادامه داد: برای محصول کرومیت هیچ جایگزینی در طبیعت وجود ندارد همچنین از ویژگی های این محصول می توان به کاربرد آن در جلوگیری از زنگ زدن در فلزات و فولاد اشاره کرد.

معراجی به دستاورد های شرکت اشاره کرد و افزود:شرکت در سال ۱۴۰۲ به عنوان واحد نمونه در تولید انتخاب شد. همچنین سهم کرومیت با قیمت ۵۶۷ تومان در بورس عرضه اولیه شد ،که تا به امروز با توجه به شرایط شاخص کل توانسته است سود دهی خوبی کسب کند.

مدیرعامل شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا در خصوص برنامه افزایش سرمایه توضیحاتی ارائه داد و گفت: شرکت طی سنوات گذشته ۵مرحله افزایش سرمایه داشته ،آخرین افزایش سرمایه شرکت به ۱۵۵۰میلیارد ریال بوده است. دراین مصوبه مجمع شرکت کرومیت در نظر دارد ،سرمایه ثبتی شرکت را به میزان ۱۴۰۰میلیارد ریال افزایش داده است و از عدد ۱۵۵۰میلیارد ریال به ۲۹۵۰میلیارد ریال افزایش دهد.

وی تصریح کرد: علت افزایش سرمایه جدید شرکت کرومیت اصلاح ساختار مالی و سرمایه گذاری برای پروژه فرو کروم است ،این افزایش سرمایه از محل سود انباشته موجود در شرکت خواهد بود.

انتشاراوراق حمایتی و آپشن در دستور کار

علیرضا رجب علی بنا رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا نیز در ادامه این مجمع، گفت: به سهم کرومیت باید به دید بلند مدت نگاه کرد این سهم برای افرادی که نگاه نوسانی و نوسانگیری دارند کاربردی نیست.

وی با بیان اینکه برای حفر معادن، ماشین آلات و ابزارهای مورد نیاز از کشور چین خریداری شده است، ادامه داد: عوامل طبیعی از جمله سیل که در مشهد رخ داد به دور از ضرر و زیان مالی باعث تاخیر در زمان احداث پروژه ها شد،اما در حال حاضر در فرآیند پایانی تست سرد کوره ها هستیم که نهایتا ظرف مدت یک ماه آتی کارخانه به بهره بردای خواهد رسید.

رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا افزود: مدل مالکیتی معادن با یکدیگر تفاوت دارند عده ای از معادن خصوصی اند که متعلق به افراد حقیقی است، بخش قابل توجهی از معادن کشور به ایمیدرو تعلق دارد ،که به افراد و شرکت ها به صورت قراردادی اجاره داد می شود.

رجب علی بنا در رابطه با انتشار اوراق و بازار آپشن گفت: در این زمینه به دنبال انتشاراوراق حمایتی و آپشن با سود های جذاب در دستور کار قرار دارد ،در صورت اجرایی شدن آن جزییات شفاف سازی خواهد شد.

مصوبه مجمع:

در پایان در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا، افزایش سرمایه شرکت ۱۴۰۰ میلیارد ریال از محل سود انباشته تصویب شد و سرمایه شرکت به ۲۹۵۰ میلیارد ریال افزایش یافت. این افزایش سرمایه به میزان ۹۰درصد از محل سود انباشته و در راستای اصلاح ساختار مالی و حفظ درصد سهامداری در شرکت فروکرومیت صورت گرفت.

کد خبر 503693

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =