چرا "بورس" دوباره جذاب شد؟

کارشناس بازار سرمایه دلایل جذاب شدن بازار سرمایه را برشمرد و گفت: پیش بینی می شود بازار سرمایه در ماه های آینده یک رشد منطقی را در پیش بگیرد.

احسان عسکری در گفت‌وگو با «صدای بورس» رشد قیمت ارز نیما ، کاهش انتظارات تورمی و احتمال کاهش نرخ بهره را از دلایل سبزپوشی روز های اخیر بورس عنوان کرد و گفت: طبق پیش بینی های صورت گرفته، رشد قیمت ارز نیما ، کاهش انتظارات تورمی و احتمال کاهش نرخ بهره باعث رونق بورس شد.

وی ادامه داد: همچنین بخشی از منابع مالی سرمایه گذاران از بازار های کم ریسک مثل صندوق های با درآمد ثابت خارج و به بازار سهام وارد شد.

کارشناس بازار سرمایه افزود: همراه با رشد قیمت ارز نیما و کاهش نرخ بهره ، سودآوری شرکت ها تا حد زیادی رشد می‌کند و باعث می‌شود، بازار P/E بگیرد.

عسکری بزرگترین ریسک موثر بر بازار سرمایه را مسائل ژئوپلیتیک دانست و گفت:یکی از بزرگترین ریسک هایی که در حال حاضر بر بازار سرمایه وجود دارد، ریسک های منطقه ای و جنگ رژیم صهیونیست با فلسطین و لبنان و احتمال گسترش آن در منطقه است. اگر قیمت های جهانی همراهی کند و ریسک های منطقه کاهش یابد ، بازار سرمایه می‌تواند P/E مناسب تری بگیرد و شرکت های صادرات محور می‌توانند وضعیت بهتری داشته باشند.

وی با تاکید بر ارزنده بودن سهام بورسی، گفت: بازار سرمایه شرایط خوبی برای رشد دارد . اگر ریسک های گفته شده از بازار سرمایه و دولت از سیاست گذاری هایی که مشکلات کوتاه مدت آن را حل می‌کند اما مشکلات بلند مدت برای آن رقم می‌زند، دوری شود، می‌توان پیش بینی یک رشد منطقی در آینده را، برای سهام شرکت های بورسی داشت.

وی در پایان طبق مصاحبه های انجام شده از سمت تیم سیاسی و اقتصادی دولت پزشکیان اظهارداشت:صحبت ها و مصاحبه های انجام شده از سمت تیم اقتصادی و سیاسی دولت برای حل مشکلات FATF ، آغاز مذاکرات برجامی و تصمیمات در بحث اقتصادی کشور، بازار سرمایه را به سمت رشد هدایت می‌کند.

کد خبر 504475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =