تقویت روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری آسیا

وزیر اقتصاد در میزگرد اعضای هیات عامل وزیران بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا با تاکید بر تقویت روابط ایران و بانک گفت: به منظور ارتقاء پایداری مشارکت برای دستیابی به اهداف مشترک، تعهد کامل می‌دهیم.

به گزارش صدای بورس از وزارت اقتصاد، عبدالناصر همتی در نشست اعضای هیأت عامل وزرای بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا به «ارتقاء همکاری و مشارکت‌های منطقه‌ای برای رسیدگی به چالش‌های توسعه» به عنوان دستور اصلی AIIB اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری‌های موجود بانک در بخش‌های فوق به‌طور مستقیم از چهار هدف توسعه پایدارحمایت می‌کند، بنابراین، تلاش‌های بانک و انطباق استراتژی بانک با توسعه پایدار بسیار قابل تقدیر است.

وی با انتقاد از تامین مالی بانک برای عدم توزیع متوازن توسعه در بخشی از منطقه آسیا، بیان کرد: برخی از کشورها به رغم عضویت در بانک، از تسهیلات محروم بوده‌اند. به نحوی که از مجموع تامین مالی مصوب بانک تا پایان ۲۰۲۳ به میزان ۵۰/۴۷ میلیارد دلار انتفاعی نبرده‌اند.

ب️ه گزارش صدای بورس، وزیر اقتصاد ایران سوم مهرماه، به منظور شرکت در نهمین اجلاس سالانه ۲۰۲۴ بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا به کشور ازبکستان سفر کرده است.

شرکت در نشست سالانه وزرای اقتصاد بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا، شرکت در جلسه رسمی اعضای هیأت عامل و دیدارهای دوجانبه با مقامات کشورهای مختلف از اهداف این سفر است.

کد خبر 504572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =