ارزش روز پرتفوی بورسی «وغدیر» چند؟

ارزش پرتفوی بورسی وغدیر در شهریور ماه با رشد مناسب همراه بوده است و ارزش روز پرتفوی از ۱،۶۱۹ هزار میلیارد ریال در اول شهریور به ۱،۶۷۸ هزار میلیارد ریال در پایان شهریور افزایش یافته است که رشد ۵۹ هزار میلیارد ریالی را نشان می دهد.

به گزارش صدای بورس،سرمایه گذاری غدیر با نماد وغدیر در تابلو اصلی بورس تهران داد و ستد می شود. این شرکت در شهریور ماه افزایش سرمایه از ۷۲ هزار میلیارد ریال به ۲۱۶ هزار میلیارد ریال را به ثبت رساند. این هلدینگ چند رشته ای در بازار سرمایه حوزه پتروشیمی و پالایشی، معدنی و سیمانی و ساختمانی متمرکز است.

شرکت های پارسان، وکغدیر، پارس و سغدیر عمده پرتفوی بورسی وغدیر را شامل می شود. در خارج از بورس عمده پرتفوی متمرکز بر صنعت آلومینیوم، نیروگاه برق و مالی متمرکز است که شامل شرکت های آلومینیوم جنوب، برق و انرژی غدیرو گسترش صنعت نوین ایرانیان است.
وغدیر در شهریور ماه سود سرمایه گذاری شناسایی نکرده است، با این حال مجموع سود شناسایی شده تا ۹ ماهه بالغ بر ۲۴ هزار میلیارد ریال بوده است. شایان ذکر است که عمده سود سرمایه گذاری های وغدیر محل شرکت های تابعه و فرعی از جمله پارسان و وکغدیر است که در پایان سال مالی شناسایی می گردد.
با توجه به ماهیت هلدینگ، وغدیر معاملات سهام خاصی نداشته و مهمترین تحرک در پرتفوی در شهریور ماه مربوط به واگذاری سهام کارگزاری بانک صادرات به ارزش ۱،۷۱۳ میلیارد ریال و شناسایی سود ۱،۶۳۱ میلیارد ریال بوده است.
ارزش پرتفوی بورسی وغدیر در شهریور ماه با رشد مناسب همراه بوده است و ارزش روز پرتفوی از ۱،۶۱۹ هزار میلیارد ریال در اول شهریور به ۱،۶۷۸ هزار میلیارد ریال در پایان شهریور افزایش یافته است که رشد ۵۹ هزار میلیارد ریالی را نشان می دهد. عمده رشد به کمک نماد پارسان بوده که به عمدتا به دلیل ابلاغ کاهش قیمت گاز در نیمه اول سال گذشته بوده است.
این شرکت نسبت قیمت به ناو مناسب نسبت به شرکت های هلدینگ چند رشته ای دارد و با نسبت پی به ای مناسب و تقسیم سود بالای ۸۰ درصدی، همواره مورد توجه سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی بوده است.

رشد ارزش پرتفوی بورسی «وغدیر»

کد خبر 504641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =