بازگشت دوباره تالار مجازی بورس

تالار مجازی بورس با رابط کاربری جدید و به‌روزرسانی ابزارها و امکانات در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش صدای بورس، احیای تالار مجازی بورس با رابط کاربری جدید و به‌روزرسانی ابزارها و امکانات در دستور کار قرار گرفته و فرایند بازطراحی این سامانه در مرحله انعقاد قرارداد است.

طبق اعلام شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس، تالار مجازی بورس (IRVEX) سامانه‌ای آموزشی برای علاقمندان به سرمایه‌گذاری در بورس است که در قالب شبیه‌سازی خرید و فروشِ سهام و سایر اوراق بهادار از جمله واحد های صندوق‌های سرمایه‌گذاری، آپشن ها و غیره در فضای مجازی طراحی شده است.

کاربران این سامانه بدون هیچ‌گونه مبادله پولی‌ و ریسک، سرمایه‌گذاری با مختصات واقعی را در بازار سرمایه‌ از طریق آموزش، مسابقه‌ و آزمون و خطا فرا می‌گیرند و با معامله و رصد لحظه‌ای‌ میزان بازدهی سرمایه‌گذاری و مقایسه رتبه خود با سایر کاربران تالار، از میزان سود و زیان و کارآمدی استراتژی معاملاتی خود مطلع می‌شوند.

این سامانه پیش از این هم در بازار سرمایه فعال بوده اما سال‌های قبل فعالیت آن به‌دلیل‌ بروز برخی مشکلات فنی و ضعف پشتیبانی‌ در بروز رسانی‌ها متوقف شد.

این گزارش حاکی است: شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس با برگزاری مناقصه‌ عمومی و انتخاب پیمانکار برای طراحی و مهندسی سامانه، احیای تالار مجازی بورس با رابط کاربری جدید و به‌روزرسانی ابزارها و امکانات را در دستور کار قرار داد و فرایند بازطراحی این سامانه در مرحله انعقاد قرارداد است.

تالار مجازی جدید بورس، به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی برای کاربران ایران، عمان‌، عراق، سوریه، قطر و ... ارائه می شود و امکان اتصال آن به بورس‌های منطقه‌ ای نیز در فاز بعدی فعال می‌شود که گام مهمی برای آشناسازی سرمایه‌گذاران منطقه برای ورود به بورس ایران است.

همچنین، با توسعه بازار و ایجاد ابزار های معاملاتی جدید در بورس های اوراق بهادار و کالایی، طی سالهای اخیر امکان معامله آموزشی این ابزارها نیز در سامانه جدید دیده شده است‌.

با تحول اساسی در رابط کاربری سامانه و بروز رسانی ابزار ها و وجود مسابقات آموزشی گوناگون در سامانه، امید می‌رود استقبال مخاطبان داخلی و خارجی از سامانه بسیار چشمگیر باشد.

بازگشت دوباره تالار مجازی بورس با تغییرات اساسی و امکانات جدید

بازگشت دوباره تالار مجازی بورس با تغییرات اساسی و امکانات جدید

بازگشت دوباره تالار مجازی بورس با تغییرات اساسی و امکانات جدید

منبع:‌سنا

کد خبر 505297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =