چرا رشد دلارنیما، تاثیری بر بورس نداشت؟

کارشناس بازارهای مالی ضمن اشاره به روند صعودی نرخ دلار نیما و چرایی بی تاثیری از رشد بر بزار سرمایه را تشریح کرد.

جواد فلاحیان در گفت و گو با«صدای بورس»در رابطه با تاثیر نرخ دلار نیما بر بازار سرمایه گفت:پس از روی کار آمدن دولت چهاردهم ،سیاست رشد نرخ دلار نیما شکل گرفت و دولت قصد دارد قیمت دلار را تک نرخی کند.

وی ادامه داد:دلار چند نرخی باعث ایجاد فساد ، رانت و آسیب به تولید می شود. صحبت های ماه گذشته همتی، وزیر اقتصادو دارایی این نوید را می دهد که اقتصاد در حال حرکت به سمت تک نرخی کردن دلاردر کشور است. در حال حاضر دلار نیمایی در محدود ۴۸ هزار تومان معامله می شود.

کارشناس بازارهای مالی گفت: به نظر می رسد دلار نیما گپ ۴ الی ۵ هزارتومانی با دلار بازار آزاد خواهد داشت و تا حوالی محدوده۵۵ هزار تومان امکان رشد را دارد.

وی در رابطه با تاثیرگذار نبودن نرخ دلار نیمایی بر بازار سرمایه در شرایط فعلی گفت: به دلیل اینکه شاهد ریسک های سیستماتیک و بی اعتمادی سهامداران نسبت به این بازار است، بنابراین با ارائه گزارش ماه های آتی که توسط شرکت ها ارائه می شود و بازگشت اعتماد از سوی سهامداران به بازار سهام این افزایش نرخ نیما بر بورس اثر خواهد گذاشت.

فلاحیان اظهار داشت:افزایش نرخ دلار نیما اقدامی مثبت در اقتصاد کشور است که به رشد شرکت ها کمک می کند و سبب توقف فساد بین ارزی خواهد شد.

کد خبر 505818

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =