بالاترین بازدهی به صندوق مختلط زیتون رسید

بالاترین بازدهی ۳ ساله در میان انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازارسرمایه از ۲۰ مهر ۱۴۰۰ به صندوق مختلط زیتون با ۱۲۶درصد رسید.

بالاترین بازدهی ۳ ساله در میان انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازارسرمایه از ۲۰ مهر ۱۴۰۰ به صندوق مختلط زیتون با 126درصد رسید.

در ۳ سال گذشته که شاخص‌کل بورس عملکرد خوبی نداشت و با ۴۵.۹ درصد و از تورم عقب ماند، صندوق‌های سهامی عملکرد بهتری داشتند.

درآمدثابت‌ها گرچه بازدهی بالاتری از بانک داشتند و صندوق افران به عنوان بزرگترین صندوق درآمدثابت ۱۰۲ درصد بازدهی داشته، اما تنها ابزار بازارسرمایه که توانست ریسک تورم را پوشش دهد و بالاترین بازدهی را کسب کند صندوق مختلط زیتون با ۱۲۷ درصدبازدهی بوده است.

بالاترین بازدهی به صندوق مختلط زیتون رسید

صندوق‌های مختلط در بورس‌های جهانی و بورس ایران به‌عنوان ابزاری با ریسک متوسط طراحی شدند تا به طور متوازن در بازار سهام و اوراق درآمد ثابت سرمایه‌گذاری کنند و همین ویژگی موجب شده صندوق مختلط زیتون در ۳ سال‌گذشته بالاترین بازدهی را در مقایسه با سایر صندوق‌ها کسب کند.

ترکیب دارایی صندوق مختلط زیتون ۴۰ تا ۶۰ درصد بین سپرده بانکی و سهام متغیر است و بسته به شرایط تا ۵ درصد شمش و سکه طلا نیز به ترکیب دارایی‌های صندوق اضافه می‌شود.

استراتژی صندوق مختلط زیتون حفظ قدرت دارایی سرمایه‌گذاران در برابر نرخ تورم و ارز است، یعنی در دوره‌هایی که ارز صعودی است و تورم بالا می‌رود، دارایی سرمایه‌گذاران این صندوق در برابر تورم حفظ شود.

صندوق مختلط زیتون از صندوق‌های تحت مدیریت شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ترنج است که ۹ صندوق سرمایه‌گذاری فعال در بازارسرمایه دارد. صندوق زیتون بیشترین دارایی تحت مدیریت را در میان صندوق‌های مختلط بورس ایران دارد.

کد خبر 505826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =