محور های اصلی دولت پزشکیان برای توسعه صادرات کشور مشخص شد

دهقان دهنوی به کسری ۱۶ میلیارد دلاری تجارت کشور در سال ۱۴۰۲ و کسری ۷ میلیارد دلاری در نیمه اول امسال اشاره کرد و گفت: این ارقام نشان‌دهنده آن است که وضعیت تجارت کشور با پتانسیل‌های موجود هماهنگ نیست. اما در وزارت صمت، تحت سیاست‌های دولت چهاردهم، به آینده‌ای پرظرفیت توجه خواهیم کرد.

به گزارش صدای بورس،محمدعلی دهقان دهنوی در بیست و هشتمین دوره آیین روز ملی صادرات به سه محور این سازمان برای توسعه صادرات کشور اشاره کرد و گفت: تسهیل فرآیندها، توسعه تجارت آزاد و ترویج صادرات، سه محور اصلی هستند که با تمرکز بر آن‌ها، مسیر جدیدی برای صادرات غیرنفتی ایجاد خواهیم کرد.

وی افزود: تقدیر از صادرکنندگان به این منظور انجام می شود که یادآوری شود مسیر تقویت تولید رقابت پذیر و رفاه مردم و آبادانی کشور با توسعه صادرات ممکن است. معاون وزیر صمت اظهار کرد: امیدواریم امروز مبدایی برای تحولات و اصلاحات در امر تجارت در دولت چهاردهم باشد.

دهقان دهنوی خاطرنشان کرد: در مراسم امروز از چهار صادرکننده مدال آور، سه شرکت ممتاز ملی، ۴۸ شرکت صادرکننده نمونه ملی و یک شرکت شایسته تقدیر تجلیل می شود.

وی در ادامه به کسری ۱۶ میلیارد دلاری تجارت کشور در سال ۱۴۰۲ و کسری ۷ میلیارد دلاری در نیمه اول امسال اشاره کرد و گفت: این ارقام نشان می دهد که وضع تجارت کشور مناسب پتانسیل های موجود نیست اما در وزارت صمت در ذیل سیاست های دولت چهاردهم نگاه خود را به آینده ای پرظرفیت معطوف خواهیم کرد.

رییس سازمان توسعه تجارت گفت: انباشت مقررات زاید دست صادرکنندگان را بسته است اما باور ما این است که با تسهیل فرآیندها و رفع مقررات مخل فضا بهتر می شود.

دهقان دهنوی بیان کرد: توسعه تجارت و کاهش تعرفه های تجاری راهکاری برای تقویت تولید رقابت پذیر است.

منبع: ایلنا

کد خبر 506370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =