افق ۱ همت افزایش سرمایه داد

در مجمع فوق العاده شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش افزایش سرمایه ۱ همتی معادل با ۵٠ درصدی از محل سود انباشته مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.

به گزارش «صدای بورس»، مجمع عمومی فوق العاده شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش «افق»، با حضور بیش از ٨٢ درصد سهامداران برگزار شد.

حسین صبوری مدیر عامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در مجمع عمومی فوق العاده شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش گفت: شرایطی فراهم شد تا شرکت در وضعیت نامناسب فعلی اقتصاد از رشد خوبی برخوردار شود و در شرایط سودآوری خوبی قرار گیرد. همچنین این امکان فراهم شد تا شرکت از محل سود انباشته افزایش سرمایه دهد که این تصمیم به بهبود ساختار مالی شرکت کمک خواهد کرد و تاثیر مثبتی بر روند سود آوری شرکت خواهد داشت.

وی افزود: سرمایه شرکت در سال ۱۴۰۲، ۲ هزار میلیارد تومان بود. پیشنهاد هیات مدیره افزایش سرمایه از ٢ هزار میلیارد به ٣ هزار میلیارد از محل سود انباشته است که معادل با ۵٠ درصد خواهد بود. همچنین هدف از افزایش سرمایه بهبود نسبت ها و ساختار مالی شرکت است. از اهداف دیگر افزایش سرمایه بهره‌مندی از معافیت مالیاتی است که سود شرکت را تا ١٨٠ میلیارد تومان افزایش می‌دهد.

صبوری به موارد تغییر اساسنامه شرکت اشاره کرد و گفت: پس از افزایش سرمایه موضوع تغییر اساسنامه شرکت مطرح است که ٣ تغییر در آن اتفاق می افتد. ماده اول تغییر مدت ماموریت مدیران است. همچنین تجدید انتخاب اعضای هیات مدیره و اعضای علی البدل بلا مانع است. تغییر دیگر پاداش هیات مدیره است که از ۵ درصد به ٣ درصد کاهش پیدا می‌کند. بند دیگر در راستای تعداد تبصره است که از ١١ تبصره به ١٣ تبصره تغییر خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش به سهم این شرکت از بازار خرده فروشی اشاره کرد و افزود: اساسا با آمار هایی که در کشور منتشر می‌شود ممکن است بازار خرده فروشی از جزئیات لازم برخوردار نشود. بانک مرکزی و مرکز آمار نیز آمارهایی را منتشر کرده اند. به نظر می‌رسد مجموعا بر اساس بازار خرده فروشی ١۵ درصد در اختیار فروشگاه های زنجیره ای و ۴ درصد از این بازار متعلق به افق کوروش است.

صبوری ادامه داد: برنامه ۴٠٠٠ شعبه در سال ١۴٠٣ را داشته ایم که این اقدام تا ۱۵ روز آینده در شرکت محقق می‌شود. همچنین نمی‌توان پیش بینی در رابطه با روند رشد شرکت در سال های آینده داشت، اما اگر فرض را بر این مبنا قرار دهیم که شرایط مانند سال گذشته است باید گفت شرایط مانند سابق رقم خواهد خورد.

وی در رابطه با کاهش سود شرکت شفاف سازی کرد و گفت: در مورد ریزش سود شرکت باید گفت اگر سود عملیاتی شرکت را در نظر بگیریم این روند مشخص است و سود خالص حدود ۵ درصد نوسان می‌کند. اگر سال ٩٩ را معیار بگیریم به علت سرمایه گذاری در بورس عده ای از سود خوبی برخوردار شدند. نحوه ورود شرکت به بازارسرمایه شامل سود خوب و غیر عادی بود اما سود آوری در سال های گذشته منطقی تر بوده است.

مدیر عامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش، افزود: سود ناویژه متفاوت است که دلیل آن قاعده گذاری از سوی دولت به واسطه قیمت گذاری دستوری بوده است. از فرصت های توسعه نمی‌گذریم و به فرصت ها ورود خواهیم کرد. فروش آنلاین از طریق شرکت «اکالا» انجام می‌شود و توسعه بازار آنلاین وابسته به صنعت ایکامرس خواهد بود.

صبوری تاکید کرد: زمانی که کرونا وارد شد خوش بینی برای بازار آنلاین وجود داشت که این اتفاق رخ نداد. تلاشمان بر این است تا میزان توسعه از متوسط رشد ایکامرس بیشتر باشد. اگر شرایط مانند ۶ ماه گذشته پیش رود سودمان محقق خواهد شد.

در پایان مجمع افزایش سرمایه ۵٠ درصدی از محل سود انباشته از ٢ همت به ٣همت نیز مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.

کد خبر 506537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =