صندوق طلا بهتر است یا طلای فیزیکی و دلار؟ 

بسیاری از افراد دلار و طلا را به جهت حفظ ارزش دارایی‌های خود در برابر کاهش ارزش پول ملی، انتخاب می‌کنند. اما نوسانات هر یک از این باهم متفاوت هستند. طلا از تغییرات نرخ ارز و نوسانات اونس تاثیر می‌پذیرد اما دلار با کاهش ارزش پول ملی و یا رخدادهای بین‌االمللی تغییر می‌کند.

به گزارش صدای بورس، بسیاری از افراد دلار و طلا را به جهت حفظ ارزش دارایی‌های خود در برابر کاهش ارزش پول ملی، انتخاب می‌کنند. اما نوسانات هر یک از این باهم متفاوت هستند. طلا از تغییرات نرخ ارز و نوسانات اونس تاثیر می‌پذیرد اما دلار با کاهش ارزش پول ملی و یا رخدادهای بین‌االمللی تغییر می‌کند.

✔️در این میان طلا در بازه‌های متفاوت و حتی کوتاه مانند یک هفته، رشد بیشتری را نسبت به نرخ ارز دارد. به عنوان مثال در هفته گذشته دلار در روز شنبه، 28 مهرماه از نرخ 63750 شروع به معمله شد و اخرین معامله آن در روز چهارشنبه به قیمت 68250 به ثبت رسید، رشدی حدود 7.05 درصد.

✅این در حالی است که شاخص صندوق‌های طلا در این مدت 7.58 درصد رشد کردند.

↗️در میان صندوق‌های طلا در هفته گذشته، 8 صندوق بالاتر از شاخص صندوق‌های طلا و 6 صندوق بالاتر از گواهی شمش و سکه بازدهی به ثبت رساند.

💻با توجه به این که خرید و فروش طلای فیزیکی آن هم در مدت کوتاه، هزینه متفاوتی از قبیل مالیات، هزینه حمل و نقل و ریسک نگهداری و تامین امنیت دارد، به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری در صندوق‌های طلا گزینه به‌صرفه‌تری است.

❗️به علاوه این که در زمان خرید و فروش سکه طلا یا متعلقات آن، فروشندگان و خریداران قیمت منصفانه‌ای را پیشنهاد نمی‌کنند.

📈مقایسه بازدهی‌ها در هفته گذشته:

🥇رتبه اول: زر 9.21 درصد

🥈رتبه دوم: نفیس 8.32 درصد

🥉رتبه سوم: زرفام 8.28 درصد

✨شاخص صندوق‌های طلا: 7.58 درصد

💵دلار: 7.05 درصد

کد خبر 506828

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =