سهم  ۷۵ درصدی تپسی از مجموع سفرها در ۸ شهر

مدیرعامل تپسی از پیاده سازی تپسی مارکت را روی اپلیکیشن و سرویس تپسی دکتر را در تهران تا پایان آذر خبر داد و گفت: در حال حاضر ۸ شهر کشور به تنهای ۷۵درصد کل سفرهای مجموعه را در کشور شامل می شوند.

به گزارش صدای بورس، مصطفی سید حسینی مدیر عامل تپسی، در نشست خبری گفت:اخیرا گزارش عملکرد تپسی منتشر شد. در سال ۱۴۰۳ عملکرد مثبتی بود و رشد خوبی را ایجاد کرد. رشد ۱۳۱ را در آبان ماه نسبت به سال گذشته تجربه کرد. این سوال از سوی شرکت بورس و سهامداران مطرح شد که این رشد ناشی از چیست؟
وی ادامه داد:این درآمد ریالی از فروردین ماه رشد ۶۲ درصدی را تجربه کرده‌ایم و در نهایت در آبان ماه به رشد ۱۳۱ درصدی را به ثبت رسانده ایم. متوسط قیمت مسافرت ها ۲۱.۲ درصد افزایش پیدا کرد. افزایش تعداد سفرها، روند رو به رشدی داشته است.

سید حسینی اظهارداشت:بازار تاکسی آنلاین از ابتدای سال رشد داشته است که عوامل بسیار بر آن تاثیر دارد. ۲ پلتفرم بزرگ کشور بیشترین تاثیر را از این مساله برده اند.

مدیر عامل تپسی در ادامه نشست در رابطه با سهم بازار تپسی افزود:سهم بازار ما از تهران ۴۷ درصد و در مشهد ۲۰ درصد است . تهران با ۳۰ درصد و مشهد با ۱۱ درصد بیشترین سهم را داشته اند که مولفه اصلی موثر بر آن جمعیت است.
وی افزود: تپسی در بیش‌از ۳۰ شهر فعال است اما تمرکز را بر شهر های پر جمعیت گذاشته ایم. اما تنها بر ۸ شهر بزرگ که ۷۵درصد بازار محسوب می‌شوند متمرکز هستیم.
سید حسینی همچنین ادامه داد:گروه تپسی سهم بازار ۳۰درصدی ارسال فوری مرسولات درون‌شهری را در اختیار دارد.
وی در خصوص سوپر اپلیکیشن‌های تپسی با اشاره به اینکه تا نیمه آذرماه، تپسی فود بر روی سوپر اپ باز می‌شود، عنوان کرد:حدود یک ماه است که سرویس تپسی فود را در تهران راه‌اندازی کرده‌ایم، اما هنوز به سوپر اپ انتقال نداده‌ایم.این شرکت از نام افود به تپسی فود تغییر نام داده است.
سید حسینی افزود: موانع بزرگی بر سر راه داریم از جمله اینکه بسیاری ریسک قرار داد با یک اپ جدید را نمی‌پذیرند.
وی اظهار داست: یکی از موانع ما در سرویس تپسی فود، رفتارهای انحصارطلبانه شرکت رقیب بوده که به شورای رقابت شکایت کردیم و در دست بررسی است.
سید حسینی ادامه داد: مساله بعد بحث شاپ در سوپر اپلیکیشن است. و سعی داشتیم که بجز نیازهای سوپرمارکتی ، خوراک، و ... سایر نیازها را در آن پوشش دهیم. تلاش شده از فروشگاه های برند در شاپ تپسی استفاده شود و می‌توان از این فروشگاه ها در تپسی شاپ خرید کرد و ۲ ساعته تحویل گرفت. این سرویس فعلا در تهران فعال است.
مدیر عامل تپسی گفت: در پیاده سازی( تپسی مارکت) سعی داشتیم تفاوت خاصی با اکالا داشته باشیم و تمرکز ما بیشتر بر سرویس بهتر و سوپر مارکت‌های موفق بوده است.
وی ادامه داد: تپسی دکتر نیز سرویس دیگری است که به زودی به بهره برداری می‌رسند. کاربران می‌توانند این سرویس دارو با نسخه و بدون نسخه خریداری کنند.
سید حسینی افزود: سرویس بعدی نیز تپسی گاراژ است که سرویس خاصی بوده و هرکسی توان اجرای آن را ندارد. این سرویس را در تبریز، اهواز، شیراز و اصفهان توسعه دادیم. کاربران می‌توانند از این سرویس کالاهای مورد نیاز همچون تایر را با قیمت وکیفیت مناسب تهیه کنند که فعلا برای سفیران فابل استفاده است.
وی درادامه نشست در پاسخ به سوالی مبنی بر پرونده شکایت از انحصار طلبی شرکت رقیب در زمینه فست فودها گفت: برای سرویس تپسی فود به دلیل انحصاری که شرکت رقیب به وجود آورد، ۱۰۰ رستوران با ما قرارداد منعقد نکردند. به رأی شورا امید داریم و احتمالا رستوان‌ها بعد صدور رأی در نحوه عقد قرارداد با ما ملاحظات کمتری در نظر بگیرند. و احتمالا در دی ماه رأی شورای رقابت صادر شود.
سید حسینی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر تاثیر افزایش نرخ بنزین بر تپسی و برنامه تپسی در این زمینه گفت:به طور یقین افزایش نرخ سوخت بر کسب و کار ما تأثیر می‌گذارد. یک سال و نیم است که دریافت سهمیه بنزین ما قطع شده و اگر با افزایش نرخ بنزین مواجه شویم به نیابت از راننده‌هایمان که پایه‌های اصلی کسب و کار ما هستند این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

مدیرعامل تپسی ادامه داد:البته از قبل موضوع احتمال افزایش قیمت بنزین مدنظر ما بوده و بر این اساس سرویس باهم سفر را که تا ۳۰درصد هزینه سفر مسافران را کاهش می‌دهد را راه‌اندازی کردیم و اگر این افزایش اتفاق افتد، احتمالا این سرویس بتواند سهم خوبی از بازار را بگیرد.

کد خبر 509775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =