به گزارش صدای بورس، شرکت بیمه سرمد که در بازار پایه زرد فرابورس در گروه بیمه و صندوق بازنشستگی به جز تامین اجتماعی با نماد «وسرمد» درج شده است، توانسته در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳، سهمی معادل ۱.۴ درصد از بازار بیمه کشور را در اختیار داشته باشد؛ در حالی که در همین بازه زمانی سهم شرکت از خسارتهای صنعت بیمه، ۱.۱ درصد بوده است. در همین ارتباط سید محمد مهدی بهشتی نژاد، مدیرعامل شرکت بیمه سرمد در گفت و گویی درباره برنامههای توسعهای این شرکت، سیاست های کنترل خسارت و... گفت.
* نگاهی به عملکرد بیمه سرمد داشته باشیم.
بیمه سرمد در ۶ ماهه نخست سال با صدور بیش از ۳۴۵ هزار بیمهنامه، مبلغ ۳۱,۳۰۹,۸۹۱ میلیون ریال حق بیمه تولید کرده که این مبلغ به دلیل جذب چندین پروژه نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۱ درصدی داشته است. همچنین باتوجه به هدف استراتژی شرکت مبنی بر توسعه کمی و کیفی شبکه فروش، برنامهریزی لازم به منظور جذب نمایندگان توانمند در کنار افزایش توانمندی و تخصص نمایندگان فعلی و برگزاری جشنوارههای فروش در نیمه دوم سال، امید داریم حق بیمه تولیدی شرکت به روند رو به رشد خود ادامه دهد.
* مهمترین برنامه های توسعه شرکت چیست؟
بیمه سرمد با توجه به اهداف استراتژیک خود، برنامههای متعددی را در نظر گرفته است. اولین برنامه ما، توسعه کمی و کیفی شبکه فروش است. در این راستا قصد داریم با افزایش جذب نمایندگان توانمند در سراسر کشور، پاسخگوی نیازهای مشتریان در مناطق مختلف کشور باشیم. همچنین، بهمنظور بهبود کیفیت خدمات ارائه شده، با برگزاری دوره های آموزشی مستمر و تخصصی و برگزاری مسابقات علمی، مهارتهای نمایندگان خود را ارتقاء میدهیم. یکی دیگر از برنامههای توسعهای شرکت، بهبود تجربه مشتریان از طریق ارائه خدمات بهنگام و باکیفیت است. ما با استفاده از فناوریهای نوین، دیجیتالسازی فرایندهای بیمه و توسعه سامانه ارتباط با مشتریان(CRM) تلاش میکنیم تا دسترسی مشتریان به خدمات، آسانتر و سریعتر شود. همچنین، با راهاندازی کانالهای ارتباطی متنوع و مؤثر، نظیر چت هوشمند، وب اپلیکیشن و خدمات آنلاین، سعی داریم تا مشتریان بتوانند در هر زمان و مکانی از خدمات ما بهرهمند شوند. ما به اهمیت نیروی انسانی در موفقیت سازمان اعتقاد داریم و برای همین، در حال برگزاری دورههای آموزشی هستیم تا دانش و مهارتهای کارکنان خود را بهروز کنیم و در نهایت، به توسعه فرهنگ سازمانی توجه ویژهای داریم و تلاش میکنیم تا یک محیط کاری مثبت و سازنده ایجاد کنیم تا در آن کارکنان احساس تعلق و انگیزه داشته باشند؛ این موضوع به نوبه خود باعث افزایش کیفیت خدمات و رضایت مشتریان خواهد شد. به طور کلی، برنامههای توسعه شرکت بیمه سرمد بر پایه، افزایش سرعت در ارائه خدمات، تعهد به کیفیت، نوآوری و رضایت مشتریان استوار است و ما با جدیت به دنبال تحقق این اهداف هستیم.
* سهم بیمه سرمد از بازار بیمه چقدر است؟
بیمه سرمد در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳، سهمی معادل ۱.۴ درصد از بازار بیمه کشور را در اختیار داشته؛ در حالی که در همین بازه زمانی سهم شرکت از خسارتهای صنعت بیمه، ۱.۱ درصد بوده است. به صورت کلی سیاست شرکت، جذب پرتفوهای سودده و کنترل خسارتها همراه با حفظ نسبی سهم از بازار است؛ به عبارت دیگر، بر سوددهی و رضایت بیمهگذار تمرکز کردهایم، نه بر سهم بازار بیشتر. در همین راستا، خروج پرتفوهای زیانده را نیز در دستور کار قرار دادهایم.
* نسبت خسارت در شرکت شما نسبت به سال گذشته چقدر رشد داشته است؟
همانطور که پیشتر نیز بیان شد، سیاست شرکت بر بهبود مدیریت ریسک، کنترل خسارتها، اصلاح نرخ بیمهنامهها و حذف پرتفوهای زیانده متمرکز شده است. بر این اساس رشد خسارتهای شرکت تا حد مطلوبی کنترل شد؛ به نحوی که با وجود رشد ۵۱ درصدی حق بیمههای تولیدی شرکت، خسارتهای پرداختی تنها ۱۰ درصد رشد داشتهاند و نسبت خسارت شرکت در ۶ ماهه نخست سال ۳۴ درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد کاهش یافته است. باتوجه به اینکه نسبت خسارت صنعت در این بازه زمانی نیز ۴۵ درصد بوده، به نظر میرسد سیاستهای کنترل خسارت در شرکت موفقیتآمیز بوده است.
* مهمترین مزیت شرکتهای بیمه در چیست؟
مهمترین مزیت یک شرکت بیمه، ایجاد اطمینان و امنیت مالی برای مشتریان است. این اطمینان که به افراد، کسبوکارها و حتی دولتها کمک میکند تا با آرامش بیشتری با ریسکها و عدم قطعیتها روبهرو شوند، نقطه قوتی است که شرکتهای بیمه را در شرایط اقتصادی و اجتماعی مختلف به شرکای حیاتی برا جامعه تبدیل میکند. شرکتهای بیمه با انتقال ریسکهای مالی به خود، افراد را از نگرانیهای مالی ناشی از حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی محافظت میکنند؛ این مزیت نهتنها پشتیبانی مالی برای مشتریان فراهم میکند، بلکه امکان میدهد آنها بر اهداف شخصی یا توسعه کسبوکار خود تمرکز کنند. بیمه با نقش کلیدی که در ایجاد ثبات و کاهش اضطراب مالی، هم در سطح فردی و هم در سطح کلان اقتصادی دارد، به رشد پایدار جامعه کمک میکند. شرکتهای بیمه با نوآوری در خدمات و ارائه محصولات متنوع، میتوانند این مزیت را تقویت کرده و به عنوان حامیان اصلی اقتصاد و اجتماع عمل کنند.
-
مژده ابراهیمی - خبـرنــگار
-
شماره ۵۶۹ هفته نامه اطلاعات بورس
نظر شما