در کمتر از یک هفته، علیرضا دبیر سه تصمیم مهم اقتصادی گرفت تا کشتی را از چالش مالی ۱۴۰۴ عبور دهد.
به گزارش صدایبورس، آخرین روزهای سال ۱۴۰۳ است و بسیاری از رؤسای فدراسیونها و مدیران ورزش در حال تدارک برای برنامهریزی سفرهای نوروزی هستند اما درست در همین روزها علیرضا دبیر سخت در حال تلاش است تا بتواند برنامههای سال آینده خود را سفت و محکم و از همین حالا ببندد. علیرضا دبیر در سالهای اخیر روزهای پرفراز و نشیبی را داشته و هزار و یک حرف در مورد او گفته شده اما کمتر کسی است که با وجود مخالفتهای زیاد با برخی از رفتارهایش، از مدیریت بینظیر دبیر در کشتی سخن نگوید.
یکی از خصوصیتهای مهم او ولنکن بودنش است. به راحتی نه خسته میشود و نه راضی. سخت تلاش میکند تا هر چیزی که در ذهنش وجود دارد را برای کشتی بسازد. تا همینجا هم ساخت و سازهای زیادی را در کشتی داشته. به کوچکترین موارد هم توجه کرده و از ریزهکاریها در کشتی هم نگذشته است. اما هنوز هم برنامه دارد تا این ساخت و سازها ادامه پیدا کند و برنامههایی در سر دارد که در هیچ جای دیگر ورزش دیده نمیشود.
علاوه بر این ساخت و سازها، او برای اداره برنامههای فنی کشتی نیاز به بودجهای نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان دارد. سال آینده با افزایش نرخ ارز و سفرهای متعددی که کشتی دارد، حتماً بودجهای که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و حتی بودجهای که مجلس شورای اسلامی در نظر میگیرند، جوابگوی برنامههای کشتی نیست؛ به همین دلیل علیرضا دبیر به فکر تقویت هیأت رئیسه و البته تأمین بودجه کافی برای کشتی است.
در ابتدای هفته علیرضا دبیر، سیدمحمد مهدی احمدی مدیرعامل بانک شهر را به عنوان عضو هیأت رئیسه فدراسیون کشتی انتخاب کرد. یک روز بعد با دعوت از علی آقامحمدی رئیس کارگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری سعی کرد تا او را در جریان کارهای مهمی که در فدراسیون کشتی انجام داده، قرار بدهد. هنوز هفته به پایان نرسیده که او به کریم فتحی هم حکم داد تا به عنوان عضو هیأت رئیسه فعالیت کند. فتحی هم از مدیران اقتصادی است که حتماً علیرضا دبیر به کمک او در کشتی حساب باز کرده که حکم داده است.
سه کار بسیار مهم در کمتر از چند روز که هر سه میتواند در برنامههای اقتصادی فدراسیون کشتی تأثیرگذار باشد و در سال سخت ۱۴۰۴ به کمک کشتی بیاید. خیلی از فدراسیونها قصد دارند دبیر را الگوی خودشان قرار بدهند اما بعید است از عهده کسی بربیاید. کمتر رئیس فدراسیونی است که این همه حوصله و توان داشته باشد که برای کشتی وقت بگذارد.
ریسکهای موجود در اقتصاد ایران، بنگاهها را با تهدیدهای جدی مواجه کرده است. با این وصف، سرمایهگذاران برای پوشش ریسک و کسب بازدهی در مختصات کنونی، نیاز به تصمیمگیری صحیح برای سرمایهگذاری دارند تا زیان سنگینی دامنگیر آنها نشود.
نظر شما