کشورهای پیشرفته و درحال توسعه، هر روز خود را برای میزبانی از خودروهای خودران و الکتریکی آماده و آماده‌تر می‌کنند. به عنوان مثال در کشور سوئد بزرگراه‌های زیادی مجهز به خط ویژه‌ای شده‌اند. خودروهای الکتریکی در این کشور می‌توانند در حالی که مسیر خود را ادامه می‌دهند، اقدام به شارژ باتری کنند.

به گزارش صدای بورس، یک کارشناس فناوری می‌گوید:با زیرساخت‌های ما حداقل تا ۱۰ سال دیگر خودروهای هوشمند توانایی ورود و حرکت در خیابان‌های ایران را ندارند.

تولیدکنندگان خودرو در جهان ازمرسدس بنز و شورولت گرفته تا کیا و تویوتا، در توسعه هوش‌مصنوعی برای استفاده در محصولات خود و خودروهای خودران سرمایه‌گذاری هنگفتی می‌کنند و این درحالی است که به گفته کارشناسان ایران هنوز آمادگی چندانی برای ورود این خودروها به خیابان‌ها ندارد.

البته شرکت‌های فناوری مثل گوگل هم به توسعه فناوری خودروهای‌ خودران کمک فراوانی کرده‌اند و چند سالی است که خودرو هوشمند و بدون راننده این شرکت به منظور توسعه نرم‌افزار گوگل‌مپ راهی خیابان‌ها شده‌اند. اخیرا هم که تسلا به بازار رقابت وارد شد و توانست گوی سبقت را در این زمینه از خودروسازان قدیمی و صاحب نام برباید و خودروهای خود را با هوش‌مصنوعی پیشرفته وارد بازار بعضی کشورها کند.

بیشتر بخوانید: فروش این ۱۵ مدل خودرو بدون قرعه کشی

کشورهای پیشرفته و درحال توسعه، هر روز خود را برای میزبانی از خودروهای خودران و الکتریکی آماده و آماده‌تر می‌کنند. به عنوان مثال در کشور سوئد بزرگراه‌های زیادی مجهز به خط ویژه‌ای شده‌اند. خودروهای الکتریکی در این کشور می‌توانند در حالیکه مسیر خود را ادامه می‌دهند، اقدام به شارژ باتری کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، فنلاند، آلمان، ژاپن، کره جنوبی و بسیاری از کشورهای دیگر نیز خود را برای این فناوری آماده‌تر می‌کنند. این کشورها امیدوارند بتوانند از این راه نیاز به سوخت‌های فسیلی را کم کنند. از سوی دیگر محیط ‌زیست را به طور قابل توجهی از گزند این نوع سوخت‌ها حفظ کنند.