۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
تسلا بازار را از دست داد!

شرکت خودروساز آمریکایی ریویان، در سه ماهه سوم بیش از ۷۰۰۰ خودرو تولید می‌کند.

به گزارش صدای بورس،ریویان، شرکت خودروسازی آمریکایی روز دوشنبه اعلام کرد که ۷۳۶۳ دستگاه خودرو در کارخانه تولیدی خود در شهر نرمال ایلینوی تولید کرده و ۶۵۸۴ خودرو را در سه ماهه منتهی به ۳۰ سپتامبر تحویل داده است.

این شرکت خودروسازی همچنین هدف تولید سالانه ۲۵ هزار خودرو را تکرار کرد که باعث افزایش ۹ درصدی سهام در معاملات شد.

تسلا، رقیب ریویان و با ارزش‌ترین خودروساز جهان، انتظارات بازار برای تحویل در سه ماهه سوم را از دست داد. تسلا هزینه‌های بالاتر و مشکلات لجستیکی را برای این کسری عنوان کرد که همراه با افزایش هزینه‌های مواد و چشم‌انداز تیره رشد اقتصاد جهانی بر سهام خودروهای الکتریکی در روز دوشنبه تأثیر گذاشت.

سهام تسلا در بیشترین کاهش یک روزه خود در چهار ماه گذشته ۸.۶ درصد کاهش یافت. این سقوط بیش از ۷۱ میلیارد دلار از ارزش بازار با ارزش‌ترین خودروساز جهان را از بین برد و سهام سایر سازندگان خودروهای برقی را به سمت پایین کشاند.


بیشتر بخوانید: تسلا روی صندلی داغ


تسلا باید بیش از ۴۵۰ هزار وسیله نقلیه را در سه ماهه چهارم تحویل دهد تا به هدف خود برای رشد ۵۰ درصدی تحویل سالانه دست یابد. رویترز گزارش داد که هدف خود را برای تولید حدود ۴۹۵ هزار مدل مدل Y و مدل ۳ در این دوره تعیین کرده است. با این حال، تحلیلگران انتظار دارند که حاشیه تولید تسلا به دلیل قدرت قیمت‌گذاری و توانایی آن در استفاده از چین به عنوان قطب صادراتی برای بسیاری از کشورها، در سه ماهه چهارم قوی باقی بماند.

به گزارش ایسنا، ریویان در آخرین گزارش سه ماهه خود گفته بود که به دلیل افزایش هزینه‌ها انتظار زیان عملیاتی بیشتری را برای کل سال دارد.

کد خبر 460335

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • سقوط وال‌استریت در میانه اوج‌گیری دلار

    سقوط وال‌استریت در میانه اوج‌گیری دلار

    عزم فدرال رزرو برای مهار تورم با افزایش نرخ بهره باعث شد تا سهام شرکت‌های فعال در بازار سرمایه آمریکا به خصوص شرکت‌های حوزه فناوری افت قابل ملاحظه‌ای را تجربه کنند، این تصمیم فدرال رزرو زمینه صعود شاخص دلار آمریکا به رکورد ۲۰ ساله را فراهم کرد و زمینه زمینه قرمزپوشی وال‌استریت را فراهم کرد.

  •  ماسک دبه کرد

    ماسک دبه کرد

    ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا و ثروتمندترین فرد جهان، روز جمعه قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری خود برای خرید توییتر را فسخ کرد و جنجال تازه ای به راه انداخت.

  • وزارت اقتصاد هنوز سهام خودروسازان را ارزش گذاری نکرده است

    وزارت اقتصاد هنوز سهام خودروسازان را ارزش گذاری نکرده است

    رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه حذف قیمت گذاری دستوری خودرو اشتراک نظر داریم، گفت: وزارت اقتصاد هنوز سهام خودروسازان را ارزش گذاری نکرده است.

  • خیز کشورها برای میزبانی از خودروهای خودران

    خیز کشورها برای میزبانی از خودروهای خودران

    کشورهای پیشرفته و درحال توسعه، هر روز خود را برای میزبانی از خودروهای خودران و الکتریکی آماده و آماده‌تر می‌کنند. به عنوان مثال در کشور سوئد بزرگراه‌های زیادی مجهز به خط ویژه‌ای شده‌اند. خودروهای الکتریکی در این کشور می‌توانند در حالی که مسیر خود را ادامه می‌دهند، اقدام به شارژ باتری کنند.

  • کارنامه خودروسازان در نیمه نخست سال

    کارنامه خودروسازان در نیمه نخست سال

    در نیمه نخست امسال چهار خودروساز بزرگ کشور حدود ۴۹۸هزار دستگاه خودرو تولید کردند که از یکسو حاکی از افزایش حدود ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است و از سوی دیگر، بالاترین میزان در چهار سال گذشته محسوب می شود. با این وجود تولید خودرو نسبت به برنامه مدنظر وزارت صمت عقب مانده است. آنگونه که از صحبت های مسئولان قابل استناد است در نیمه نخست امسال تیراژ تولید خودروسازهای داخلی باید به حدود ۷۰۰هزار دستگاه می رسید. بنابراین برای آنکه عقب افتادگی از برنامه تولید جبران شود،‌ تولید خودرو باید در نیمه دوم امسال حدود ۸۰ درصد نسبت به ۶ماهه ابتدایی افزایش یابد.

  • غول‌های اقتصادی جهان در کدام کشورها هستند؟

    غول‌های اقتصادی جهان در کدام کشورها هستند؟

    یکی از راه‌های رصد کردنِ آینده اقتصاد جهان، بررسی فهرست زمینه‌های فعالیت شرکت‌های پیشرو است. خیلی ساده و خلاصه، بررسی‌ها نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین و پردرآمدترین شرکت‌های جهان حالا نه خودروسازان یا شرکت‌های نفتی، که شرکت‌های فعال در صنعت داده هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =