به گزارش صدای بورس،آرش محبینژاد افزود: این جلسه با حضور شورای هماهنگی صنعت خودروی کشور اعم از نمایندگان انجمنهای قطعهسازی، انجمن خودروسازی و خودروسازان ایرانی تشکیل شد و جمعبندی نظرات در خصوص شیوه قیمتگذاری خودرو به دو روش یاد شده رسید.
وی توضیحداد: در این جلسه پیشنهاد شد یا قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین شود و یا اینکه با توجه به تامین قطعات تولید خودرو و همچنین اجزا و قطعات مورد نیاز قطعهسازان در بورس، خودرو نیز در بورس عرضه و کشف قیمت شود.
این مقام صنفی تصریحکرد: البته هر دو روش شیوههای خوبی نیستند، اما به نظر میرسد در شرایط فعلی راه دیگری باقی نمانده باشد.
محبینژاد گفت: این دو پیشنهاد به صورت مشخص به شورای عالی امنیت ملی ارائه شد و امیدواریم به یکی از آنها ترتیب اثر داده شود.
دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خودروی کشور ادامهداد: همچنین در این جلسه مسائل و مشکلات موجود بر سر راه رسیدن به کیفیت و تیراژ مورد انتظار مسوولان کشور بهویژه در راستای فرمان هشتبندی رئیسجمهور در صنعت خودرو مطرح شد.
بیشتر بخوانید: رانت های نجومی در جیب دلالان خودرو/دولت مراقب باشد
وی تاکید کرد: این مهم و دستیابی به تیراژ و کیفیت یاد شده، الزامات و پیش نیازهایی از جمله تأمین نقدینگی، اصلاح زیرساختها، اصلاح ساختار صنعت قطعهسازی و خودروسازی کشور، بهبود فضای پیرامونی صنعت خودرو و سرمایهگذاری در ماشین آلات و تجهیزات نیاز دارد و بدون آنها انتظار رسیدن به کیفیت و تیراژ مناسب که امسال یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو هدفگذاری شده، بیجا خواهد بود.
محبی نژاد تصریحکرد: در این جلسه، مسئولان شورای عالی امنیت ملی نیز قول دادند در ابعاد داخلی و ملی مشکلات را مورد بررسی قرار داده و به مراجع ذیربط ارجاع دهند.
به گزارش ایرنا - وی اضافهکرد: همچنین درخصوص مسائل بین المللی بهویژه تحریمها مقرر شد یک نماینده از صنعت خودرو در ستاد مقابله با تحریم حضور یافته و مشکلات صنعت را پیگیری کند.