مدیر عامل شرکت تولید انرژی تجدید پذیر گروه مپنا با بیان اینکه بخش قابل توجهی از برق دو نیروگاه آقکند و میل نادر در بورس انرژی به فروش می رسد ،گفت:نیروگاه کهک به دلایل قراردادهای خرید دوجانبه ای که داریم ضریب سالانه افزیش قیمت محاسبه شده است به همین دلیل برق این نیروگاه را در بورس انرژی عرضه نمی کنیم.

به گزارش صدای بورس، یاور عنانی،مدیر عامل شرکت تولید انرژی تجدید پذیر گروه مپنا در حاشیه بازدید تخصصی از نیروگاه مزرعه بادی کهک (قزوین) در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر سه نیروگاه بادی آقکند ، کهک و میل نادر و خورشیدی کهک در حال بهره برداری هستند.

وی افزود: شرکت تولید انرژی تجدید پذیر کهک ، انرژی الکتریکی خود را از طریق قرارداد تضمینی برق و تابلو سبز بورس انرژی به فروش میرساند.

مدیر عامل شرکت تولید انرژی تجدید پذیر گروه مپنا ادامه داد:در حال حاضر بخش قابل توجهی از برق دو نیروگاه آقکند و میل نادر در بورس انرژی به فروش می رسد که قیمت فروش برق در تابلوی سبز ۶ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوات ساعت است.

وی ادامه داد:نیروگاه کهک به دلایل قراردادهای خرید دوجانبه ای که منعقد کرده ایم ضریب سالانه افزیش قیمت محاسبه شده است و همان عدد یا بشتر را دریافت می کنیم به همین دلیل برق این نیروگاه را در بورس انرژی عرضه نمی کنیم.

عنانی با بیان اینکه درآذربایجان یک نیروگاه ۵٠ مگاواتی داریم، اظهارداشت : مزرعه بادی کهک اولین مزرعه تجدید پذیر هیبریدی ایران است که ظرفیت ۲ مگاوات نیروگاه خورشیدی دارد و در حال حاضر توان تولید ۵۵ مگاوات برق با بکارگیری ۲۲ عدد توربین ۲/۵ مگاواتی را دارا است.

وی تاکید کرد : برای تمام نیروگاه های که در مپنا توربین ها ساخت داخل استفاده و کل تجهیزات به کار رفته شده داخل گروه مپنا بومی سازی شده است.

مدیر عامل شرکت تولید انرژی تجدید پذیر گروه مپنا در خصوص نیروگاه بادی میل نادر نیز گفت: نیروگاه میل نادر که در سال ۱۴۰۱ به شبکه متصل شده است ، براساس اطلاعات منتشر شده از تولید نیروگاه های ب کشور نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی میل نادر در خردادسال جاری تولید انرژی الکتریکی بیش از ۳۱ میلیون کیلووات ساعت را به ثبت رسانده است.

عنانی افزود: نیروگاه خورشیدی کهک ۶۲۰۰ پنل خورشیدی ،۳۶ عدد اینورترsma که ۵۰ کیلو وات تولید دارد .ظرفیت هر پنل ۳۲۰ ولت که انرژی تابشی را به الکتریکی تبدیل میکند عمر مفید این پنل ها ۲۰ ساله است که با توجه به شرایط این منطقه ۳۰ سال کار خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت تولید انرژی تجدید پذیر گروه مپنا تصریح کرد:شرکت نیروگاهی کهک از سایتهای تحت مالکیت گروه مپناست و این گروه در سه صنعت اصلی در حال فعالیت است که می توان به بخش نیروگاهی ،بخش نفت و پتروشیمی و بخش حمل و نقل اشاره کرد.

پس از نشست خبری بازدید تخصصی از نیروگاه مزرعه بادی کهک (قزوین) ویژه مدیران عامل و اعضاء هیئت مدیره شرکتهای عضو کانون نهادهای سرمایه گذاری و جمعی از خبرنگاران انجام شد.