بومی سازی توربین‌های بادی باتکنولوژی روز دنیا

مدیر شرکت انرژی‌های تجدیدپذیر گروه مپنا برنامه‌های گروه مپنا در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر تشریح کرد و گفت:درحوزه تجدید پذیر مهمترین فناوری موضوع نیروگاه‌های بادی و توربین‌های بادی است. توربین‌های بادی براساس به روزترین دانش دنیا بومی سازی شده است.

یاور عنانی مدیر عامل شرکت انرژی های تجدید پذیر مپنا در گفت و گو با «صدای بورس» گفت: در حوزه تجدیدپذیر مهمترین برنامه ما عملیاتی کردن قراردادهای مرتبط با ماده ۱۲ و ۱۶ است که نیاز است اجرایی شود و ظرفیت متناسب با آن انجام شود. موضوع دیگر افزایش نرخ بومی سازی و ساخت داخل تجهیزات است که ظرفیت مناسبی در مپنا وجود دارد.

مدیر عامل شرکت انرژی های تجدید پذیر مپنا گفت: درحوزه تجدید پذیر مهمترین فناوری موضوع نیروگاه‌های بادی و توربین‌های بادی است. توربین‌های بادی براساس به روزترین دانش دنیا بومی سازی شده و هم اکنون در نیروگاه‌های مپنا با ظرفیت بالایی از درصد بومی سازی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت بومی سازی ساخت اینورتر ها است که در بخش دیگری از گروه مپنا انجام و شرکت تجدید پذیر به عنوان ذینفع استفاده از اینورتر ها از این ظرفیت استفاده می‌کند و در دسترس است. همچنین بومی سازی پنل ها به خوبی در حال پیگیری و انجام در سطح گروه مپنا هستند.

مدیر عامل شرکت انرژی های تجدید پذیر مپنا به سه نیروگاه گروه مپنا اشاره کرد و توضیح داد: در حال حاضر شرکت تجدید پذیر مپنا مالکیت سه نیروگاه را در دست دارد. نیروگاه کهک به ظرفیت ۵۵ مگاوات نیروگاه بادی و ٢ مگاوات نیروگاه خورشیدی که ظرفیت نیروگاه بادی آن بالغ بر ۴٠ درصد در منطقه کهک است.

عنانی ادامه داد: در منطقه آقکند که در آذربایجان شرقی واقع شده ضریب ظرفیت ٣۵ و ظرفیت نصب شده ۵٠ درصد را در دست داریم. همچنین نیروگاه میل نادر در منطقه سیستان با ظرفیت نصب شده ۵٠ درصد وضریب ظرفیت نامی ۵٠ مگاوات را در دست داریم.

کد خبر 499203

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =