تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷

شرکت‌هایی که جزو صنایع بانک‌ها، موسسات اعتباری و سایر نهادهای پولی؛ فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای و صنعت فلزات اساسی بودند شرکت های بورسی هستند که در سال گذشته بیشترین مالیات را هم پرداخت کردند.

به گزارش صدای بورس ؛ طبق آمارها منتشر شده توسط نوآوران امین، شرکت‌هایی که جزو صنایع بانک‌ها، موسسات اعتباری و سایر نهادهای پولی؛ فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای و صنعت فلزات اساسی بودند؛ در سال ۱۴۰۲ بیشترین مالیات را هم پرداخت کردند.

براساس این گزارش ،بانک ملت با ۹۷ میلیون و ۱۹۹ هزار میلیون ریال، شرکت بورسی است که بیشترین مالیات را پرداخت کرده است که تقریبا ۸۷ درصد مجموع مالیات صنعت خود یعنی بانک‌ها، موسسات اعتباری و نهادهای پولی را تشکیل می‌دهد. فولاد مبارکه اصفهان هم با مالیات بر درآمد ۷۲ میلیون و ۱۸۵ هزار میلیون ریالی دیگر شرکتی است که بیشترین مالیات را پرداخت کرده و تقریبا ۷۸ درصد مالیات صنعت فلزات اساسی را تشکیل می‌دهد.

شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۵۴ میلیون و ۷۷۱ هزار میلیون ریال و شرکت ملی صنایع مس ایران هم با ۴۴ میلیون و ۷۳۹ هزار میلیون ریال رتبه سوم و چهارم در میان شرکت‌هایی هستند که بیشترین مالیات را پرداخت کردند. بانک پاسارگاد، بانک تجارت، معدنی و صنعتی گهر زمین، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران و معدنی و صنعتی چادرملو هم دیگر شرکت‌هایی هستند که رقم مالیات بیشتری نسبت به سایر شرکت‌های بورسی پرداخت کردند.