تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰

رمزارز اتریوم در یک سال گذشته با نوسان‌های شدید قیمت روبه‌رو بوده است. در این مدت، ارزش بازار اتریوم از ۴۸۸ میلیارد دلار به کمتر از ۲۹۰ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش صدای بورس، با وجود نوسان‌های اخیر، اتریوم نه از نظر قیمت و نه ارزش بازار هنوز به رکورد تازه‌ای دست نیافته است. اوایل ماه آگوست (میانه مردادماه)، این رمزارز همگام با بازار کریپتوها در مسیر نزول قرار گرفت که علت آن، هراس از رکود احتمالی اقتصاد آمریکا و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیک در جهان بود.

در این زمان، قیمت اتریوم از ۳۵۰۰ دلار به کانال ۲۳۰۰ دلار سقوط کرد. در حال حاضر، این رمزارز در وضعیت رکود قرار دارد و روند قیمتی آن از احتمال تشدید فشار فروش خبر می‌دهد. در یک ماه گذشته، قیمت این رمزارز بیش از ۱۱ درصد کاهش یافته است، هر چند در مقایسه با سال قبل ۴۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

تحلیلگران می‌گویند: اتریوم برای رسیدن به قیمت ۱۰ هزار دلار نیازمند افزایش چهاربرابری ارزش بازار و قیمت است. الگوهای پیشین بازار و اهداف الگوی فیبوناچی حکایت از آن دارند که با توجه به فضای مثبت بازار کریپتوها، احتمال افزایش قیمت اتریوم به بیش از ۱۰ هزار دلار وجود دارد. به علاوه، راه‌اندازی صندوق‌های ETF اتریوم و نقشه‌راه بلندمدت آن، رسیدن به این هدف را تسهیل می‌کند. بر این اساس، کارشناسان چشم‌انداز آتی اتریوم را روشن می‌بینند. در حال حاضر، قیمت اتریوم معادل ۲۳۱۲ دلار و ارزش بازار آن ۲۷۸ میلیارد دلار است. همچنین ارزش معاملات روزانه آن بیش از ۱۳.۷ میلیارد دلار گزارش شده است. اتریوم در فهرست رمزارزهای پذیرفته‌شده جهان، رتبه دوم را در اختیار دارد.

در کنار اتریوم، کارشناسان آینده رمزارزهای SUI، Cronos و Avalanche را نیز روشن ارزیابی می‌کنند و معتقدند که از سطوح مقاومت کنونی عبور خواهند کرد.